SV Colmschate ’33 knokt zich naar een verdienstelijk punt tegen WWNA

7345AB
WENUM WIESEL
tel. 055-3121334

Afgelopen zondag mocht SV Colmschate ’33 op bezoek bij WWNA in Wenum Wiesel. WWNA speelde vorige week niet i.v.m. een coronageval binnen de selectie. Gelukkig ging het weer goed met desbetreffende speler en kon de wedstrijd WWNA – SV Colmschate ’33 doorgaan! Om 14.00 blies de goed leidende scheidsrechter Sanders op zijn fluit voor het startschot van de wedstrijd.

Eerste helft
SV Colmschate ’33 begon goed aan het duel. Meteen na de aftrap leek Hidde Hekkert oog in oog te komen met de doelman van WWNA, maar zijn aanname sprong te ver van de voet af. Dat had een mooie kans kunnen zijn! 3 minuten later leek SV Colmschate ’33 op voorsprong te komen. Noah Patty kwam vanaf de zijkant naar binnen, stuurde de bal met zijn linkerbeen naar de bovenhoek, maar de keeper van WWNA tikte de bal katachtig uit de bovenhoek. Het vervolg van het duel werd er niet beter op. Het was een hele rommelige wedstrijd van beide kanten. Er werd van beide kanten erg veel balverlies geleden, en dit leidde soms tot hachelijke situaties rondom beide strafschopgebieden.

Na 20 minuten kwam de eerste grote kans voor WWNA. Uitblinker Menno Sellaiyah dribbelde het middenveld in, speelde de back in en liep zelf direct door richting het doel. Hij werd op maat bediend maar schoot oog in oog met Victor Meems net naast. De volgende kans was voor SV Colmschate ’33. Na een balverovering van Kevin Manenschijn werd Jard Kamperman Leferink de diepte ingestuurd. Jard Kamperman Leferink kwam oog in oog met de doelman en maakte de 0-1! Helaas voor SV Colmschate ’33 had de grensrechter de vlag al in de lucht. Een dubieus moment, waar een hoop spelers en supporters van mening waren dat Kamperman Leferink op eigen helft gestart was.

Na 31 minuten is het dan tóch WWNA dat de score opent! Een goede combinatie tussen Kristiaan Bax en Axel Hulzebos brengt laatstgenoemde in scoringspositie, en die bedenkt zich geen moment. Axel Hulzebos schiet met een droge knal de 1-0 op het bord. Het laatste kwartier dat volgt is vooral erg rommelig, waarbij WWNA het meest aan de bal is, zonder verder kansen af te dwingen.

Tweede helft
Na wat (tactische) aanpassingen van trainer Rowdy van der Hoop, lijkt SV Colmschate ’33 wat beter in de wedstrijd te komen. Er werd wat beter druk gezet op WWNA, zonder dat dit tot kansen zou leiden. Na 60 minuten komt dan het mooiste moment van de wedstrijd. Een afgeslagen bal komt op zo’n 30 meter van de goal voor de voeten van Daniel van Doornik terecht.. Laatstgenoemde bedenkt zich geen moment, en haalt snoeihard uit richting de goal! De bal spat uiteen van de lat en komt weer terug in het veld.
Wat een fantastische poging, die volgens de neutrale supporter meer had verdiend!

De periode die erna volgt, is het WWNA die de klok slaat. Victor Meems redt eerst met een geweldige reflex op een 1 op 1 situatie, en daarna komt hij als winnaar uit de strijd met een fantastische redding op een rebound in de 5 meter! Vol bewondering kreeg de nog 16-jarige doelman ook de complimenten van het WWNA publiek. Na 75 minuten leek SV Colmschate ’33 wat van de schrik bekomen en ging het op zoek naar de gelijkmaker! En die kwam er!

Aan de rechterkant is het Dean ter Stege die de bal goed afschermt en opent op Hidde Hekkert. Hidde Hekkert neemt de bal op tempo mee naar binnen en schiet de bal keihard in de linkerbovenhoek! Wat een fantastische goal, en een mooie opsteker voor Hekkert. De laatste 15 minuten die volgen zijn chaotisch en rommelig. De eerste kans is voor Dean ter Stege. Nadat Jaden Evers de bal goed voorzet, lijkt Dean ter Stege de 1-2 binnen te kunnen koppen, maar hij mikt te hoog.

Na 90 minuten dreigt de spits van WWNA ervandoor te gaan. Hier steekt Jard Kamperman Leferink een stokje voor door hem van achter neer te tikken. De scheidsrechter vindt dit iets te stevig en trekt de rode kaart. In de laatste 4 minuten die volgen, moet uitblinker Victor Meems nog één keer handelend optreden. Na opnieuw een poging van afstand over de grond is het Victor Meems die de bal door een woud van benen naast zich ziet belanden en de bal met een katachtige reflex uit de hoek tikt.

Eindstand: 1-1. Tegen een ploeg die alles nog gewonnen had, is dit voor de geelzwarten een prima resultaat.

Volgende week staat de topper tegen SV Vaassen op het programma! 7 november 2021, 14.00: SV Colmschate ’33 – SV Vaassen.