Extra uitleg - Teampagina's

Veel onderdelen van het CMS die teamredacteurs gebruiken in de [Support]-afdeling. De belangrijkste zaken hebben we hieronder, veelal met behulp van korte instructievideo's, nog een keer extra uitgelegd. Mocht je desondanks nog vragen hebben? Stuur dan even een e-mail naar [email protected].

- Een filmpje invoegen kan als je deze eerst in YouTube upload.
- Ga vervolgens naar: http://embedresponsively.com/ en plak hier de Youtube-link.
- Kopieer de embed-code die wordt gecreëerd.

- Zoek je nieuwsbericht op in het CMS en ga naar tabblad ‘Hoofdtekst’.
- Klik op ‘HTML’ symbooltje en plak de embed-code erin.

Je hebt de mogelijkheid om spelers- of trainerswisselingen direct in het systeem aan te passen. Kijk hier naar het instructiefilmpje hoe je dat doet.

Je kunt alleen personen toevoegen die als lid of relatie in het systeem staan. Wil je iemand (bijv. een grensrechter) toevoegen die nog niet in het systeem staat? Stuur dan even een berichtje naar [email protected] zodat deze persoon kan worden toegevoegd.
Je kunt het tijdstip waarop je verzamelt/vertrekt invoeren. Dit tijdstip verschijnt vervolgens op de website en voortaan kunnen alle smoesjes van spelers die niet wisten hoe laat ze aanwezig moesten zijn de prullenbak in.

Kijk hier voor een kort instructiefilmpje.
Als je een oefenwedstrijd of toernooi hebt geregeld, dient dit altijd in overleg te gaan met de wedstrijdsecretaris. Als dit het geval is kun je hem vragen om de wedstrijd/toernooi in het systeem te zetten. Of door middel van een e-mail naar [email protected].
Als je naast wedstrijdverslagen ook ander teamnieuws (bv. rijschema's, teamuitjes, verjaardagen etc.) wil publiceren dien je even een berichtje te sturen naar [email protected]. Er wordt dan een speciale nieuwspagina aan je teampagina toegevoegd.
Het wedstrijdsecretariaat is in principe verantwoordelijk voor het invoeren van het trainingsschema. Verkeerde of ontbrekende informatie kun je aanpassen. Je kunt zelf bijv. de trainer(s) toevoegen die op de betreffende avonden de trainingen verzorgen.

Kijk hier naar het instructiefilmpje.
Algehele afgelastingen worden door het wedstrijdsecretariaat in het systeem gezet. Het kan echter ook zijn dat een trainer de beslissing neemt om niet te gaan trainen. Iedere afgelaste training verschijnt op de website. Als alle spelers in de ClubApp zijn geabonneerd op pushberichten, kan de teamredacteur ook een dergelijk bericht verzenden bij een afgelaste training.

Kijk hier voor het instructiefilmpje.
In de voorbereiding, de winterstop of als er een wedstrijd is afgelast kun je als team besluiten om een extra training in te plannen. Uiteraard kun je dit ook in het systeem zetten.

Kijk hier voor het instructiefilmpje.
Je kunt de opstelling van te voren al invoeren. Kijk hier naar het instructieffilmpje.

Je kunt bij [Club-management] > [Team] > [Team wijzigen] instellen wie de opstelling kan inzien en hoe lang voor en na de wedstrijd de opstelling zichtbaar is.
Uiteraard is het ook mogelijk om wedstrijdverslagen voor op de teampagina's maken. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om alleen de doelpuntenmakers te registreren of als extra nog een voorbeschouwing te schrijven.

Kijk hier voor een instructiefilmpje.
Het is mogelijk om pasfoto's toe te voegen aan staf- en spelersprofiel. Klik hier voor het instructiefilmpje.

Vraag altijd even toestemming aan spelers/ouders alvorens pasfoto's te publiceren.
Om ervoor te zorgen dat spelers zich m.b.v. hun persoonlijke account kunnen afmelden voor wedstrijden en trainingen hebben zij de teamcode nodig. Kijk hier waar je de teamcode kunt vinden. Op dezelfde pagina kun je ook instellen naar welk e-mailadres een melding wordt verzonden als een speler zich afmeldt.

Breng a.u.b. geen veranderingen aan in de instellingen over kleedkamer- en veldindeling en beschikbaarheid. Dit gedeelte is bestemd voor de wedstrijdsecretaris.