Colmschate ’33 verliest in ‘broedergevecht’ van Brummen

6971LE
BRUMMEN
tel. 0575-563621

Afgelopen zondag stond dan eindelijk, na ruim een jaar, weer een competitieduel op het programma! De eerste wedstrijd van het seizoen was vooral voor hoofdtrainer Rowdy van der Hoop een erg speciale wedstrijd. Bij de tegenstander Sportclub Brummen stond namelijk zijn jongere broertje, tevens ook oud-jeugdtrainer bij SV Colmschate ’33, Djordi van der Hoop aan het roer.

EERSTE HELFT
Vanuit de achterhoede wist Noah Patty aan de rechterkant de uitblinkende Jaroah Sneller te vinden, waarna laatstgenoemde Jard Kamperman Leferink op maat bediende. Na een scrimmage voor de goal leek Dean ter Stege de 0-1 binnen te schieten. Helaas voor de geel-zwarten werd de goal, terecht, afgekeurd wegens een handsbal.

Het was een wedstrijd dat zich vooral afspeelde op het middenveld en wat geen moment een mooie wedstrijd werd. De volgende grote kans was voor spits Stan Hurenkamp van Brummen. Na een fout in de opbouw achterin stond Hurenkamp plotseling oog in oog met de 16-jarige Victor Meems. Laatstgenoemde kwam met een geweldige reactie als winnaar uit de strijd.

Gedurende de eerste helft was Colmschate comfortabeler en beter aan de bal. Regelmatig wist de ploeg Noah Patty of Jaroah Sneller vrij te spelen aan de rechterkant. Helaas wist de ploeg dit niet om te zetten in kansen of doelpunten. Halverwege de eerste helft was het Brummen dat plotseling op 1-0 kwam. Na een corner bleef de bal hangen en was het Aiko Hooyman die het meest attent reageerde: 1-0.

Ruim 10 minuten later was Colmschate zelf via een corner ook erg dichtbij de 1-1. Na een strakke corner van Rik Traanman was het Jard Kamperman Leferink die de paal raakte. Vlak voor rust was het dan toch Colmschate dat opnieuw een domper te verwerken kreeg. Nadat Brummen een corner kreeg werd er niet goed gedekt achterin en was het ópnieuw Aiko Hooyman die binnenkopt: 2-0. Een doelpunt dat voor SV Colmschate ’33 hard binnen kwam.

TWEEDE HELFT
In de tweede helft ging SV Colmschate ’33 zo snel mogelijk op zoek naar de aansluitingstreffer. Brummen stond achterin goed, gaf weinig weg en ging over tot ‘vrouw en kinderen eerst’. Met lange ballen werden de 2 bewegelijke spitsen in stelling gebracht en hier had SV Colmschate ’33 haar handen vol aan. In de 68e minuut komt er dan toch een kleine opening voor SV Colmschate ’33. Nadat Ufuk Dulkaroglu aan de bal komt, oordeelt scheidsrechter Ten Damme dat er een natrappende beweging is gemaakt door Stan Hurenkamp: rood.

Trainer Rowdy van der Hoop anticipeert hier direct op door Aron Mabrouki in de spits erbij te zetten. Dit lijkt direct tot de 2-1 te leiden, maar Aron Mabrouki kopt de fantastische voorzet van Jaroah Sneller via de onderkant van de lat uit het doel. Enorm zonde, en voor de Deventenaren dé kans om de aansluitingstreffer te maken. De minuten die daarna volgen zet SV Colmschate ’33 veel druk op de verdediging van Brummen, maar Brummen houdt de rijen gesloten: 2-0.

Een onnodig verlies voor SV Colmschate ’33. Deze wedstrijd vroeg wat anders dan mooi voetbal. Het is dan ook geen verrassing dat deze wedstrijd wordt beslist door 2 standaardsituaties.

Volgende week neemt SV Colmschate ’33 het thuis op tegen VV Diepenveen. Diepenveen verloor hun eerste duel met 0-2 van Warnsveldse Boys. Het beloofd dus opnieuw een mooie wedstrijd te worden!