leuke pot voetbal geeft Sv Colmschate als terechte winnaar.

Colmschate '33 JO9-1JM

SP Lochem JO9-1

Daan Kok (schot)
... (scrimmage)
... (e.d.)
Vinchenzo Nikkels (scrimmage)

Hoofdklasse 7

29 september 2018 8:30

Jeffrey Nikkels

Vanochtend werd de 2e wedstrijd voor de competitie gespeeld.
Tegen het onbekende sportclub Lochem werd er om 0830 afgetrapt.
Denk dat we er aan moeten gaan wennen dat we ons niet meer met zomerse omstandigheden kunnen verwennen.
Vanaf nu zullen de vroege ochtendwedstrijden met een koud klimaat gespeeld worden.
Vooraf werd nog even snel terug geblikt op de wedstrijd tegen schalkhaar en werden de positieve dingen van de trainingen naar boven gehaald.
Dit zorgde voor een positieve boost en zon kon er weer met veel zelf vertrouwen afgetrapt worden.
Vanaf de aftrap werd er door geelzwarten goed gevoetbald.
Daar waar er zelfs over meerdere schijven overgespeeld werd vond Japijo(Jenairo) al snel het vijandelijke goal.
1-0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sportclub Lochem trapte af en verloor al snel weer de bal aan de geel zwarten en weer wist Japijo(Jenairo) binnen de minuut de 2-0 te maken.
Door wat onoplettendheid en verkeerd dekken maakte sp. Lochem de 2-1 heel snel.
De geelzwarten raakte niet onder de indruk en bleven lekker vanuit hun eigen spel spelen.
Het was goaltjesdief Kokkie(Daan) die de 3-1 maakte.
Een goeie aanval van de geelzwarten werd door Kokkie(Daan) als een echte spits afgerond.
Colmschate bleef leuk voetballen en zorgde met weer veel inzet voor een leuk schouwspel.
Niks te nadele van sp. Lochem maar de geelzwarten waren wel de bovenliggende partij.
In de 15e minuut zorgde Japijo(Jenairo) voor de 4-1.
Door het wisselmoment was de organisatie heel even weg en profiteerde sp. Lochem daar slim van en maakte de 4-2.
De 4-2 was tevens de ruststand.
Alle positieve dingen werden naar voren gehaald en er moest lekker door gevoetbald blijven worden.
Handjes bij elkaar en aan de2e helft beginnen met de afgesproken taken.
Helaas viel het anders uit en begon sp.Lochem nu wat meer te voetballen en was de concentratie bij de geelzwarten kwijt.
6 minuten na de rust scoorde sp Lochem uit een aanval 4-3.
Vervolgens komt er een lange bal naar de voorhoede speler van sp. Lochem en deze schoot deze tegen ons goed keepende Wouter.
De bal werd verwerkt en tegen de speler van sp. Lochem geschoten, heel lullig rolde de bal vervolgens in de goal 4-4.
Vanaf de aftrap werd meteen de aanval gezocht.
De aanval zorgde voor onrust bij sp. Lochem en daardoor werd de bal knullig in eigen goal verwerkt 5-4!!!!!!!
Soms heb je zelf ook wat geluk nodig om weer in je spel te komen.
Door dit doelpunt kwamen de geelzwarten weer wat meer in hun eigen spel en gingen weer voetballen.
Het was Nelus(Vinchenzo) die de gelukkigste was bij een ouderwetse scrimmage en het laatste zetje over de lijn gaf 6-4.
De geelzwarten heerste weer en het was Japijo(Jenairo) die nog maar is de poot aanhaalde onhoudbaar en hij maakte zijn 4e van de wedstrijd 7-4.
Het laatste woord was aan sp Lochem en zij scoorde nog 1x in blessuretijd en zo werd de eindstand van 7-5 bereikt.
Het mooie is dat er de laatste 4 wedstrijden een patroon in komt en dat we ons niet meer maar zo uit het veld laten slaan.
We spelen vaak leuk voetbal met veel inzet en soms met veel zelfvertrouwen verrassen we nog wel is onze tegenstander.
Hopelijk kunnen we deze lijn  door blijven zetten.
Volgende week spelen we om 11:30 uit bij CSV Apeldoorn waarschijnlijk met deze stijgende lijn gaan we ook deze dorpelingen het zo moeilijk mogelijk maken.
Dus zaterdag 6 oktober bij sportpark Orderbos word er om 11:30 afgetrapt tot dan!!!!!!!!!