Bekeravontuur stopt na nederlaag tegen Schalkhaar

Schalkhaar JO9-1

Colmschate '33 JO9-1JM

... (schot)
... (afstandschot)
... (schot)
... (solo)
Daan Kok (schot)
... (kopbal)
... (solo)

Groep 7 08

15 september 2018 9:45

Onbekend

De laatste bekerwedstrijd uit de poule tegen Schalkhaar stond afgelopen zaterdag op het programma.
Er was nog van alles mogelijk en met ons waren het ook Schalkhaar en Sportclub Deventer die nog door konden.
Schalkhaar had de betere papieren maar bij winst van de geelzwarten zouden we door bekeren.
Woeste Willem was afwezig door ziekte en werd vervangen door gastspeler Omer.
De spanning was duidelijk merkbaar want veel spelers van beide elftallen kende elkaar.
Vanaf de aftrap was het snel te zien dat beide elftallen er voor wouden gaan.
Al was het spel niet heel verzorgd soms, maar door inzet en strijd gaf dit leuke duels.
Zo her en der kwamen er wat kansjes voor beide.
Door een aantal goede reddingen van Nelus(Vinchenzo) werd de eerste time out gehaald met een 0-0 stand.
Het was zon wedstrijd van wie het eerst scoort die trek de wedstrijd na zich toe.
Na de time out was het de aanvoerder van Schalkhaar die het spel maakte en zo ook de score opende.
Vanaf dat moment trok Schalkhaar de wedstrijd iets na zich toe.
De kansjes die geelzwarten creerde gingen telkens net over of voorlangs.
Ook was het de keeper die zich niet liet verschalken door onze doelpogingen.
De rust werd bereikt met een 3-0 achterstand.
De tweede helft moesten we iets meer proberen te voetballen.
Er werd gestart met de tweede helft en er werd wat meer gevoetbald.
Het was alleen Schalkhaar dat de 4-0 meteen na rust binnen tikte.
Deze tik was de spreekwoordelijke neklsag.
Wel een dikke compliment voor het team want er  werd doorgestreden met ze allen en we lieten niet onze koppies hangen.
Dat zorgde er voor dat onze topscoorder Kokkie(Daan) zijn 7e goal al weer maakte van het bekertoernooi.
In de laatste minuten was het schalkhaar dat nog 2x toesloeg en de de eindstand van 6-1 op het scorebord zette.
Uiteraard had Schalkhaar het betere van het spel.
Dit niks te nadele van ons want we werden niet compleet van de mat gespeeld.
Afgelopen seizoen hebben we ook al tegen Schalkhaar gespeeld en werden we 3x compleet van de mat gespeeld.
Dat was in deze wedstrijd toch wel wat anders en vol zelfvertrouwen gaan we deze week trainen.
Want ook aankomende zaterdag spelen we wederom tegen Schlkhaar JO9-1 alleen nu voor de competitie.
Hopelijk spelen we dan met nog meer zelfvertrouwen tegen ze en kunnen we nu tij laten keren.
We gaan in de competitie meteen volop voor de overwinning.
Dus aankomende zaterdag zal er wederom om 09:45 afgetrapt worden op de velden van Schalkhaar.
Mocht je je vervelen en je wilt een leuke pot voetbal zien komt allen.