Eén goede helft is een begin!

SDC Putten VR1

Colmschate '33 VR1

1 oktober 2022 14:00

Sportpark Putter Eng
Roosendaalseweg 111
3882MN
PUTTEN
tel. 0341-353497

Putten uit is de 2e wedstrijd in de 2e klasse. Na het nodige oponthoud op de Veluwe kwamen we op een geweldig mooi complex aan.
We hadden voor deze wedstrijd een speelwijze bedacht, waarbij we verdedigend alles op orde hadden en er aanvallend razendsnel uit zouden kunnen komen. In theorie een prima plan, in de praktijk moet dat allemaal nog maar blijken.

De eerste 30 min. had Putten geen antwoord op onze veldbezetting en waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Op slag van rust scoort Putten vanuit een onmogelijke hoek met wat geluk, maar wel fraai de 1-0 en we denken hiermee de rust in te gaan. De scheids telt echter 5 minuten tijd blij, Putten profiteert daarvan door nog een keer te scoren. Hoewel enkele speelsters van Putten ons wel erg slecht vonden, had 0-0 ook gewoon de ruststand kunnen zijn.

In de rust geven we aan over het verdedigende deel tevreden te zijn, maar dat het aanvallend beter kan.
Na rust komen we de eerste 10 min. nog goed mee, maar daarna neemt Putten toch wel echt het heft in handen. Na 60 min. volgt de 3-0 en wij besluiten daarna, gezien de wissels die we nog op de bank hebben, terug te schakelen naar ons vertrouwde systeem. Dit levert snel de 3-1 op, we krijgen nog enkele kansen, maar het initiatief blijft bij Putten, dat ondanks enkele geweldige reddingen van Carmen de 4-1 nog mag maken.
Na de wedstrijd komt Mette met dikke tranen in de ogen van het veld, haar knieën willen gewoon niet meer en ze gaat kapot van de pijn. Dan is een uitslag, een spelsysteem ineens niet meer zo belangrijk. We gaan onze beste speelster weer een tijdje missen, ik denk dat niemand nog enige twijfel heeft waarom we ooit met 20 speelsters begonnen zijn? We zijn inmiddels zo ver dat we nog 15 speelsters over hebben, waarvan er 11 fit genoeg zijn voor een hele wedstrijd. Hier zullen we ons voorlopig mee moeten redden, ik denk nog maar niet aan de wedstrijden waarvoor we al 1 of 1 afmeldingen hebben...

Maar ondanks dat alles, kunnen we eigenlijk best met opgeheven hoofd naar huis, Putten was een hecht collectief met een paar individueel sterke speelsters. We hebben daar op onze manier weerstand tegen geboden, we gaan ons nu weer voorbereiden op volgende week.