Net te weinig loon naar werken

Colmschate '33 VR1

ASC '62 VR1

29 oktober 2022 15:15

Sportpark De Achterhoek
David Wijnveldtweg 2
7425AC
DEVENTER
tel. 0570-651075

Voor de 2e keer tegen ASC, de eerste keer was voor de beker. De dug-out  zat voller met blessuregevallen dan wisselspeelsters.

Ook ASC had personele problemen en zo begonnen we allebei met slechts twee wissels aan de wedstrijd. Binnen een minuut keken we tegen een achterstand aan, matig uitverdedigen zorgde voor een niet te missen kans. Carmen zat er nog bij, maar was kansloos in de rebound.

Daarna heeft ASC weinig kansen meer gecreëerd en kwamen we langzaam uit onze schulp. Omdat het allemaal broos is, het gevoel niet echt overstroomt van zelfvertrouwen, doen we het voorzichtig aan. We creëren geen echte kansen, maar hebben zeker een overwicht. In de rust kunnen we dan ook alleen aangeven zo keihard te blijven werken.

Net als in de beker viel ASC na 60 minuten als een kaartenhuis in elkaar, de tank is dan bij de meeste speelsters wel leeg. We hadden echter niet het lef nog hoger druk te zetten uit angst in het mes van een vlijmscherpe tegenaanval te lopen. De makkelijk scorende spits van ASC lag vandaag echter aan de ketting bij Jonieke.

De gehele tweede helft bestond uit lange ballen over onze verdediging, die voor Carmen een makkelijke prooi vormden. In een van haar uitspattingen slalomde Noor langs wat tegenstanders en schoot diagonaal in de verre hoek. Een meer dan terechte gelijkmaker, ASC vermaakte de toeschouwers al een helft niet meer. Nu was er van beide kanten weinig te vermaken, het was vooral een wedstrijd van hard werken van twee kanten.

Maar dit was de afspraak vooraf, keihard werken en zelf het hardst willen winnen! En dat hebben we vandaag zeker laten zien, knokken om iedere bal, elkaar oppeppen en blijven geloven in de overwinning. Jammer dat Anne vlak voor tijd nog de paal raakt na een gemikt schot, de drie punten waren ons zeker toegekomen.

Maar ik denk dat een puntendeling voor ons in dit stadium al voelt als een bevrijding. Er wachten nog genoeg zwaardere tegenstanders, er zijn genoeg kansen om tegen gelijkwaardige ploegen weer punten te pakken. Daar zullen we ons op moeten instellen. En als we dat doen als vandaag, gaat dat helemaal goed komen! Trots op wat alle meiden aan instelling hebben laten zien!