Winterse pot goed uitgespeeld

7425AC
DEVENTER
tel. 0570-651075

Voor vandaag is iedereen gewaarschuwd, denk aan de juiste kleding want het kan nog wel eens fris worden vanochtend. En hoe! Tijdens de warming-up begon het een beetje te sneeuwen, en ik kan alvast vertellen dat dit tijdens deze wedstrijd niet meer gaat stoppen. De opdracht is dus, lekker in beweging blijven en er een mooie wedstrijd van maken.
De warming up doen we kort en krachtig, even goed warm lopen en dan afwerken op doel. Wat heeft trainer Roger toch spijt dat hij even gaat keepen, nadat iedereen met een flink schot de koude vingers van onze trainer heeft getest wordt het tijd voor het echte werk. Op een inmiddels redelijk wit gesneeuwd veld starten wij de wedstrijd tegen schalkhaar JO9-4JM. Binnen 1 minuut is het raak, we staan achter! Dit lijkt geen probleem voor onze ploeg, je gaat immers niet in de kou staan om een wedstrijd te verliezen. Eenmaal wakker geschud gaan we dan ook flink aan het werk, als 5 zonestralen spelen wij een prachtige wedstrijd en laten keeper Jelle als groene sneeuwman achter in zijn doel. Tot aan de rust heeft Jelle weinig te doen gehad, getuige het kleine groene vlekje voor ons inmiddels witgesneeuwd doelgebied.
De tweede helft neemt Gyon de keepershandschoenen over en Jelle gaat mee in ons vrij aanvallende spel. Ook Gyon wordt één maal getrakteerd op een mooi aanval met een tegendoelpunt tot gevolg waarna hij de rest van de wedstrijd de rol van groene sneeuwman op zich kan nemen. De rest van het team speelt nu de andere helft redelijk sneeuwvrij. Op het einde van de wedstrijd is iedereen echt doornat, het is daarmee een knappe prestatie dat de hele ploeg lekker is blijven doorspelen en ook een heel mooi eindresultaat weet neer te zetten. Onder de reeks fraaie treffers zelfs een zuivere hattrick van Sam, aangevuld met doelpunten van Ruben, Gyon en Gijs. Ondanks het zeer aanvallende spel is ook goed omgeschakeld en zijn een paar counters snel in de kiem gesmoord. Met een dik verdiende 12-2 overwinning slaan we vandaag de penalty's over zodat we snel naar huis kunnen voor een warme douche en droge kleren. Top prestatie mannen, gefeliciteerd!

volgende week spelen wij uit tegen Diepenveen.