Gelijkspel terechte uitslag na spannend duel

Colmschate '33 MO19-1

SEH MO19-1

25 september 2021 15:00

S. Hamaker

Sportpark De Achterhoek
David Wijnveldtweg 2
7425AC
DEVENTER
tel. 0570-651075

Zaterdag 25 september stond de eerste competitie wedstrijd gepland tegen SEH MO19-1. De meiden van Colmschate hadden al een aantal weken geen wedstrijd meer gespeeld in tegenstelling tot SEH die wel haar volledige bekerprogramma kon afwerken. Met 16 meiden begonnen we aan de wedstrijd. Lynn bevestigde afgelopen week dat ze weer komt voetballen en zo is de selectie compleet voor het begin van het seizoen.

De 1e paar minuten begonnen wij sterk met gelijk een aantal kansjes. De schoten van onze kant waren niet zuiver genoeg om de keepster van SEH in de problemen te brengen. SEH begon steeds beter in de wedstrijd te komen en kreeg na een kwartier spelen duidelijk de overhand in wedstrijd. Het doelgebied aan de ene kant van het veld was een verschrikking en Caitlin dook letterlijk in het stof en redde ons een aantal keer knap. Het was een wonder dat de ruststand 0-0 was.

In de 2e helft kregen wij meer de overhand in het spel. Er werd op een aantal posities gewisseld en dat leek een positief effect te hebben. Lynn zorgde na een uur spelen voor de 1-0 en bleek zo het voetballen nog niet verleerd te zijn. In de fase na de 1-0 volgen er nog een aantal grote kansen. Helaas verzuimen we om daarin de 2-0 en 3-0 te maken. Vanaf de zijkant was het billenknijpen begonnen. SEH zette een extra speelster in de voorhoede wat niet direct tot extra gevaar uit kwam. Het was knokken tot het einde vanaf minuut 75.

Helaas viel vlak voor tijd de 1-1 na ongelukkig balverlies van Pien op het middenveld. De meiden lieten de kopjes niet hangen en gingen nog vol voor de winst! Dit resulteerde nog in twee levensgrote kansen in de absolute slotfase van de wedstrijd.

Een gelijkspel was over de gehele wedstrijd gezien de juiste uitslag. 1-1 is misschien gek want het ook niet zo goed 4-4 kunnen worden. Positief nieuws was er ook nog in de laatste minuten van de wedstrijd waar Evy na haar blessure weer minuten kon gaan maken en zo op de weg terug is!

Aanstaande zaterdag wacht ons de uitwedstrijd bij Go Ahead Kampen!