Gemakzucht voert boventoon

7241RX
LOCHEM
tel. 0573-252566

Een uitgelezen mogelijkheid om eens wat anders te proberen tegen de bijna nummer laatst. Niet te ingewikkeld en niet teveel taken meegeven, gewoon lekker voetballen en de vrije man zoeken. Tegen laag geplaatste teams lijkt het echter wel of er teveel gemakzucht in sluipt en we denken dat we ons niet aan de afspraken hoeven te houden omdat we toch wel denken te winnen.

De eerste 7 minuten waren fel en agressief, minimaal 7 opgelegde kansen en 6 corners, maar de bal wilde er niet in. Dan zakt alles in elkaar, verdedigen we op 4 meter van de tegenstander en weet niemand meer wat druk zetten precies betekent. Via een prima uitval scoort een fris Lochem brutaal, maar erg verdiend de 1-0.
We zijn nog niet wakker geschud, Lochem prikt er nog een paar keer doorheen, maar schiet niet met scherp. Na 24 minuten wordt er ingegrepen en mag Wieb minuten maken, na 25 minuten drukt ze meteen de gelijkmaker af. Er komt dan iets meer balans in het team, maar erg frivool is het nog niet. Te gehaast, te slordig en vooral de taken niet netjes uitgevoerd.

Toch komen we door flink druk vooruit zetten op 1-2 via Wies. Daarna vinden we eindelijk een keer Julia, die laat zien waarom ze daar staat, een bal op de lat en een goal. En dat uit drie ballen die ze ingespeeld kreeg. We gaan met 1-3 de rust in en nogmaals nemen we de tactiek en het strijdplan door.

Dat wordt een kwartier keurig uitgevoerd waardoor we simpel uitlopen naar 1-5 via Claudia en Mette. Met nog een half uur te gaan, is er geen vuiltje aan de lucht zou je denken. Maar daar denkt een fel en niet opgevend Lochem echter heel anders over. Binnen dertien minuten vliegt de stand van 1-5 naar 4-5 en Lochem gelooft in een stunt. Wij staan te schutteren, worden zenuwachtig en vooral nog slordiger. Met vereende krachten slepen we drie punten uit het vuur, maar Lochem had zeker recht op een punt als het er geen drie waren.

Soms spelen wij heel goed en valt het dubbeltje de verkeerde kant op, nu spelen we een mindere wedstrijd en valt ie een keer onze kant op. Nog steeds is het zo dat iedereen zomaar van iedereen kan winnen in deze poule. We winnen met twee vingers in de neus van de koplopers met prima voetbal en we hebben zoveel moeite met de ploegen onderaan. We kunnen en mogen echt niet tevreden zijn met het vertoonde spel. We gaan teveel mee in het veel te lage tempo van de tegenstander. Positieve punten? Jay mocht eindelijk haar eerste minuten van het seizoen maken, Wieb mocht na haar lange blessure ook weer de wei in en ook Roos mocht meer minuten maken. Roos viel by the way prima in, agressief en goed voetballend!

Zoals ook ouders en tegenstander zeiden, individueel zijn we zoveel beter dan menig tegenstander, we moeten alleen als team echt gaan voetballen. En dat hebben we een paar wedstrijden prima gedaan, dus die draad pakken we samen weer op! Ondanks een mindere pot, heeft iedereen weer het vuur uit de sloffen gelopen, we geven niet op en bijven gaan. Nu nog een beetje leuk voetbal erbij en we zijn lekker op weg in deze competitie.

Complimenten voor de tegenstander vandaag!