Genieten!

Colmschate '33 VR1

23 september 2020 20:00

Onbekend

Wij zijn de eerste competitieronde vrij en ik zie dat FC Zutphen niet speelt ivm verkouden meiden bij de tegenstander. Onze vriendschappelijk tegenstander VIOS V had ook teveel malaise binnen de selectie, dus een oefenpot tegen Zutphen was snel geregeld.

Vlak voor de coronastop speelden we tegen dit team al een oefenpot om te bepalen of we nog een jaar MO19 zouden willen spelen of dat de meiden klaar waren voor de senioren. Die wedstrijd verloren we met 2-0 terwijl we de hele wedstrijd de bovenliggende partij waren.

FC Zutphen had zich voor dit seizoen versterkt en ook hun belangrijkste speler was er in tegenstelling tot de eerste pot nu wel bij. Wij hadden deze keer Tinka er wel bij en op Martinique na alle aanwinsten. Naast de blessure van Babet zouden we dus op papier genoeg meiden moeten hebben. Echter, naast het standaard verkeerd rijden naar een uitwedstrijd, is er elke wedstrijd wel iets wat niet lekker gaat...zo ook nu, Noor had last van haar been en Lina had echt last van haar kuit.

Na de warming up viel Lina definitief af en dus startten we met 14 meiden. De eerste paar minuten was het even zoeken, kwamen er kleine slordigheden aan het licht, maar we pakten snel het initiatief en hebben dat de hele wedstrijd eigenlijk vastgehouden. De eerste helft deelden we wat kleine speldenprikken uit, maar vaak lag de keeper in de weg of was de eindpass net niet zuiver genoeg. Toch konden we over het algemeen meer dan tevreden zijn met de eerste helft en was het een kwestie van doordrukken en een goal maken om de ban te breken.

De tweede helft was nog maar net begonnen of Roos stuurde Wieb weg en die scoorde beheerst de 0-1. Niet veel later stuurde Roos Mette weg en de 0-2 was een feit. De ene na de andere mooie aanval werd opgezet en de uitvoering was soms om van te smullen! Op 5 slordige minuutjes na, waarbij de passing niet strak genoeg was en we soms onnodig ballen over de zijlijn werkten, was het een wedstrijd waar alles in zat: prima inzet, coaching, loopacties, passing en gecreëerde kansen.

Helaas zat er ook nog een dikke domper op de wedstrijd, Aylin gaat zonder dat er een tegenstander in de buurt is door haar enkel en daarmee was meteen haar wedstrijd over. Met Lina al in de ziekenboeg, waren de opties niet echt legio, dus hebben we onze stormram Charlaine maar in de spits gepositioneerd. En met succes, binnen 5 minuten na haar rentree maakte ze op aangeven van Mette de 0-3.

Alle meiden verdienen een geweldig compliment! Fleur speelde sterk en lijkt nu echt op de weg terug, Anne leek zonder last haar deel te spelen. Verdedigend stond het sowieso erg sterk, Zutphen heeft geen enkele kans kunnen creëeren. De eerste 25 minuten kwam Wieb niet echt in het spel voor zoals we graag willen, maar na een omzetting kwam Wieb in haar vertrouwde spel en was weer een belangrijke schakel in het geheel. Roos mocht deze keer een uur haar opwachting maken en maakte die tijd prima vol! Keihard gewerkt, makkelijk aan kunnen haken en twee beslissende assists op je naam, daar kun je mee thuis komen. Ook Jay als rechtsbuiten pakte goed uit, minder loopwerk en meer vrijheid! Oftewel, alle meiden een dikke voldoende! Ster van de avond was voor mij Dimara, denk dat dit een van je sterkste wedstrijden in het geel was. En laat er daar nog maar meer van komen dit seizoen!

Kijken of we zaterdag weer wat meer meiden uit de ziekenboeg mogen verwelkomen, maar ik ben bang dat Lina en Aylin sowieso dit weekend over moeten slaan.

Als we in deze mood en met deze instelling zaterdag aan de bak gaan, kunnen er mooie dingen ontstaan!