SVC'33 JO10-1 wint boardingtoernooi bij sv de Lutte

Colmschate '33 JO10-1

SV De Lutte - Boardingtoernooi JO10

27 december 2019

Vrijdag werd de laatste voetbalactiviteit gespeeld door de JO10-1van 2019.
Daar waar normaal de sterren van Ajax komen in de zomer op de voorbereiding van het seizoen na de Lutte gaan waren het nu onze eigen geel zwarte toppers van de JO10-1.
Het concept was een zaaltoernooi met boarding en een onbekende plofbal voor onze toppers.
De eerste partij werd gespeeld tegen SDC'12 uit Denekamp ook normaal spelend in de Hoofklasse(alleen andere regio).
Alle omstandigheden in de zaal waren even onwennig in het begin voor de geelzwarten.
Dat was ook te zien aan het spel en ook de tegenstander had daar duidelijk wat last van.
Toch scoorde we het eerste doelpunt en was het mega MIlena die een mooie strakke knal onder in de hoek ons de voorsprong gaf.
Vervolgens golfde het spel op en neer en waren beide teams slordig met de kansen die ze kregen.
De eerste overwinning was bijna daar maar een aantal seconde voor de zoemer wist ook SDC'12 toch te scoren en was de 1 - 1 ook meer als terecht over de 13 minuten speeltijd.

De 2e wedstrijd werd tegen sv de Lutte gespeeld die op het veld hun kunsten vertonen in de 1e klasse maar daar wel hoog in meedraaien.
De blauwwitten verloren hun eerste wedstrijd al tegen een fanatiek Losser.
Heel snel scoorde onze Japijo(Jenairo) de 1 - 0.
We kregen veel kansen maar door scherpte bleef het bij 1 - 0 .
De spanning zat er goed in omdat er maar een minimale voorsprong op het scorebord stond.
Uiteindelijk werd er een overwinning geboekt op sv de Lutte
2 gespeeld en 4 punten was een goed vooruitzicht richting de laatste wedstrijd.

De laatste wedstrijd was tegen een fanatiek Losser ook uitkomend in de 1e klasse.
Zij wonnen hun beide gespeelde partijen en stonden dus op 6 punt tegenover de 4 punt van de geelzwarten was een gelijkspel al genoeg voor hun.
In de kantine werd al gebluft door de spelers van Losser want zij hadden tenslotte al 6 punten en zouden de geelzwarten ook wel verslaan omdat wij nog maar 4 punten hadden.
Onze spelers kregen voorgaande de wedstrijd nog even een donder speech van de technische staf.
Er werd duidelijk gemaakt dat het er gewonnen moest worden en dat we niet voor niets al zo vroeg richting tukkerland vertrokken waren om met lege handen terug te gaan.
Positieve woorden over de voorgaande wedstrijden moesten de spelers zelf hun inzet tonen om de beker mee te nemen richting Deventer.
De eerste minuten van de wedstrijd waren beide gewaagd aan elkaar maar dat leidde tot weinig kansen.
Kokkie(Daan) die de eerste wedstrijden toch nog wat dromerig was werd nu tegen het middag uur wakker en scoorde in minuut 6 en 8.
Selim scoorde in minuut 9 met een goede solo de 3 - 0 en toen was het gedaan.
Losser ging nog wel volop de aanval maar wist door goed verdedigend werk en wat goede reddingen van Nelus geen doelpunt te maken.
De zoemer galmde door de zaal en de geelzwarten vierde meteen de overwinning op het veld want ze mochten zich bekronen tot de winnaar van de JO10 poule.
Alle toppers die vandaag op het veld waren hebben zich weer als een team voor elkaar ingezet en met veel plezier en wat voetbalkunsten erbij ga je als winnaar na huis.
Losser droop snel van het veld af en zoals er vaak gezegd word blaffende honden bijten niet was dit wel een goede uitspraak richting de oranje hemden uit Losser.
Nu lekker genieten van de kerstvakantie en vanaf 9 januari gaan de geelzwarten weer beginnen met de trainingen dus tot dan en bedankt voor een leuke, sportieve en feestelijke afsluiting van 2019!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!