IJsselstreek jo10-1 zorgt voor fysieke tegenstand en imponeert sv Colmschate jo9-1

IJsselstreek JO10-1

Colmschate '33 JO9-1JM

Santino Bruinsma (intikker)
Assist: Selim Kiran
... (schot)
... (intikker)
... (schot)
Daan Kok (schot)

2 maart 2019 10:00

Onbekend

De laatste oefenwedstrijd stond gisteren op het programma want volgende week word er weer om het echie gespeeld tegen WSV jo9-1.
Vandaag was de obstakel dvv IJsselstreek jo10-1 een zeer fysieke tegenstander maar met het oog op volgende week was dit wel goed.
Op een mooi stukje gras werd een duidelijke opdracht vermeld voetballen, geen duels opzoeken als het niet nodig is want er moest gevoetbald worden tegen deze tegenstander.
Meteen vanaf de aftrap ging dit goed en zorgde een mooie aanval waarbij de bal max 3x geraakt werd dat de bal achter goallie van IJsselstreek verdween door Tinus(Santino).
Daarna kwamen de eerste duels en begonnen de geelzwarten iets geimponeerd te raken door de tricolores.
Aanvallen die de geelzwarten op zette werden meermaals door gebrek aan scherpte keer op keer gemist helaas.
Alsof de meeste de schoenen aan de verkeerde voet hadden aangetrokken.
Ook mag er een dikke pluim naar de goallie van IJsselstreek want deze was ook vaak een sta in de weg als de bal wel op het goal werd gevuurd.
Tot aan de rust bleef dit het spelbeeld en was de ruststand 0-1 voor de geelzwarten.
De start van de 2e helft begon weer goed en Japijo(Jenairo) kon op aangeven van Tinus(Santino) de 0-2 binnen schieten.
In de rust is er aangegeven weer proberen te gaan voetballen want dat zou vandaag ons sterkere punt moeten zijn ipv de duels op te zoeken.
De 0-2 was een moment voor de tricolores om de beuk er nog harder in te gooien want deze hadden geen zin om te verliezen van deze ukkies wat ze meermaals schreeuwde.
Het fysieke bracht de 1-2 op het scorebord en de geelzwarten moesten de koppies omhoog houden en nu niet gaan inkakken.
Net voor de time out van de 2e helft was het Japijo(Jenario) die met een bekeken kopbal weer op aangeven van Tinus(Santino) de 1-3 maakte.
Voor de laatste 10 minuten werd een andere opdracht meegegeven hoe dan ook winnen en dan maar mee gaan in het fysieke.
De tricolores maakte het spannend en zorgde binnen 4 minuten voor een gelijke stand op het scorebord 3-3.
Voetballend waren de geelzwarten wel in het voordeel maar oppermachtig waren ze ook niet.
Een gelijkspel zou eigenlijk wel voelen als een nederlaag.
De aanval moest dus weer opgezocht worden en door paar keer een goeie actie aan de zijlijn van woeste Willem(Dylano) kwam hij wel langs zijn tegenstander maar vergat hij de afronding of de perfecte pass tegeven.
Achterin moesten mega Milena, Wouter en Selim de beuk er goed ingooien om geen tegen goal meer te krijgen.
Dat deden ze goed en de ballen die wel richting onze goal kwamen werden er uitgehaald door onze sluitpost Nelus(Vinchenzo).
Met nog een aantal minuten op de klok was het Nelus(Vinchenzo) die de bal tegen hield en slim een lange bal gaf richting de voorhoede.
Deze werd opgepikt door Kokkie(Daan) die zette vervolgens een kleine solo in en schoot de bal beheerst in de verre hoek vanaf de rechterkant.
Toch een overwinning die ook wel verdiend was voor de toppers.
Fysieke strijd en het toch voetballend proberen op te lossen, niet alles liep helemaal gesmeerd maar de inzet was er wel weer.
Nu volgende week WSV jo9-1 thuis voor het echie hopelijk kan de goeie reeks van oefenpotjes en trainingen door gezet worden.
Als dat zo is zou het wel is weer een leuke potvoetbal kunnen worden op sportpark de Achterhoek.
De aanvang van de wedstrijd zal om 0830 zijn op het hoofveld.
Nieuwsgierig na onze toppers tot dan!!!!!!!!!!!!!!!