Snelle voorsprong genoeg voor winst Colmschate jo9-1

Nunspeet JO9-1

Colmschate '33 JO9-1JM

Dylano de Olde (intikker)
Assist: Daan Kok
Daan Kok (solo)
... (intikker)
Jenairo Picauly (afstandschot)

Hoofdklasse 04

16 maart 2019 9:45

Onbekend

Onder barre omstandigheden werd er afgelopen zaterdag afgetrapt in en tegen Nunspeet.
Nunspeet kwam als nieuwkomer ui de 1e klasse.
Met een dikke nederlaag en kleine nederlaag waren de geelzwarten de 3 tegenstander in de competitie.
De regen, wind en drassige ondergrond beloofde niet veel goeds.
Het begin was echter anders en de geelzwarten speelde de bal goed rond.
Combinatie's gingen goed alleen de afronding was niet scherp.
Wel bleef er een zoals de laatste weken een klein overwicht op het spel.
Bij Nunspeet was er 1 opvallende speler die zeer behendigd en gevaarlijk aanwezig was.
Verder was de ploeg uit nunspeet tam en speelde et zeer rommelig.
Dat kwam niet ten goede naarmate de wedstrijd want we lieten ons er in meeslepen.
In de 6e, 7e en 9e minuut was het eindelijk raak snelle combinatie's werden binnen getikt en geschoten door 2x woeste Willem(Dylano) en Japijo(Jenairo).
Na de laatste goal was er een klein onoplettend moment en sloeg Nunspeet meteen toe 1-3.
Kokkie(Daan) liet als topscoorder snel van zich horen en maakte de 1-4 op aangeven van Japijo(Jenairo).
Achterin was het veel buffelen voor de verdedigers want we gingen in het spel van Nunspeet mee.
Het mooie voetbal werd omgeslagen in rommelig voetbal.
Voor rust waren het de Nunspeeters die de 2-4 maakte en zo gingen we rusten.
Na rust was het belangerijk dat we stand zouden houden.
Aan het spel en de weerse omstandigheden was het te voorspellen dat we niet beter zouden gaan spelen.
Gelukkig scoorde we snel en was de voorsprong van 2-5 redelijk om de wedstrijd uit te kunnen spelen.
Met wat goeie reddingen van Nelus(Vinchenzo) en onverwoestbare strijd van al onze toppers werd er gewonnen.
De geel blauwen scoorde wel nog 2x en de laatste minuut was het nog wel even billenknijpen.
Gelukkig was de spelbegeleider fair en floot netjes op tijd af(iets wat niet overal gebeurd).
Over de hele wedstrijd werd er verdiend gewonnen, dat we het zelf onnodig spannend hebben gemaakt moeten we maar snel vergeten.
Zo zie je maar dat we als ploeg er goed staan en ook soms slechte wedstrijden kunnen winnen.
Dit was eerder niet altijd het geval.
Gelukkig groeien we elke week nog en kunnen we deze competitie misschien wel is voor rare uitslagen gaan zorgen.
De passie, strijd, inzet en leergierigheid is in ieder geval genoeg aanwezig.
Aankomende zaterdag spelen we thuis om 0830 op sportpark de Achterhoek tegen sp Teuge jo9-1.
Zin om te kijken wees welkom en tot dan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!