Nieuwkomer WSV jo9-2 word grote nederlaag bespaard.

Colmschate '33 JO9-1JM

WSV JO9-2

... (intikker)
... (intikker)

Hoofdklasse 04

9 februari 2019 8:30

De eerste wedstrijd  na de winterstop was tegen WSV jo9-2.
Voor de Apeldoorners was het meer een verplichting om in de hoofdklasse uit te komen in de voorjaarscompetitie.
Zij wisten in de najaarscompetitie alles te winnen maar zien de stap hoger naar de hoofdklasse niet als een beloning.
Graag zouden ze liever ook nu in de 1e klasse willen blijven acteren.
De aftrap was genomen en het spel van de geelzwarten was fel en verzorgd.
Iedereen begreep wat er moest gebeuren want er stond een hele stevige wind(stormachtig soms).
Alle ballen moesten over de grond gespeeld worden en vandaar uit het vijandelijke goal opzoeken.
In de eerste 10 minuten voor de time out waren het Tinus(Santino)2 en Kokkie(Daan) die voor een verdiende 3-0 voorsprong zorgde.
Na de time out zoals vaker begonnen we iets minder te spelen en kwam WSV af en toe gevaarlijk uit.
Bij WSV wisten 3 spelers heel goed wat ze moesten doen en hadden ook verstand van het spel.
Dat zorgde er voor dat er goeie aanvallen gemaakt werden door de dorpelingen.
Gelukkig werd de rust bereikt met de nog steeds 3-0 voorsprong.
Goed moment om even te zeggen dat we er  nog niet waren en er nog 1 helft gespeeld moest worden.
5 minuten werd de nul van het scorebord gehaald, daar waar Nelus(Vinchenzo) al een aantal noodzakelijke reddingen moest maken werd de bal nu wel achter hem in de goal geplaatst.
Vanaf de aftrap werd de aanval meteen opgezocht en wouden de geelzwarten toch weer hun marge op 3 zetten.
De voorwaartse mars duurde niet lang of er werd gescoord.
Een mooie aanval over links van Tinus(Santino) zorgde er voor dat Selim de bal in kon tikken 4-1.
Helaas maar waar de scherpte bij onze woeste Willem(Dylano) was er vandaag niet en dat zorgde ervoor dat een paar goeie kansen het net van WSV niet wist te raken.
De geelzwarten wouden wel meer maar de wind die zorgde toch wel vaak dat het normale spel onmogelijk gemaakt werd.
Met wat afstandspogingen van Japijo(Jenairo) mocht de 5e treffer nog niet gevierd worden.
De time out van de 2e helft werd duidelijk gemaakt dit niet uithanden te geven en proberen zoveel mogelijk de bal lekker rond te blijven spelen.
Echt gevaar voor een nederlaag zat er niet in maar we moesten niet gaan verzwakken.
WSV kwam via een counter voor de goal van de geelzwarten en daar waar Kokkie(Daan) dacht een eigen goal te maken door de bal van richting laten te veranderen was het onze goallie Nelus(Vinchenzo) die met een katachtige reflex dit alsnog kon voorkomen.
Vandaar uit was het Wouter die de aanval op zocht en met een goeie solo over het veld de 5-1 wist te maken.
De uitblinker(in mijn ogen) aan WSV kant wist zonder schoen(deze verloor hij onderweg) te scoren en maakte de 5-2.
Op deze 2 goals was het toch weer een sterk optreden in de verdediging van onze Mega Milena, Selim, Wouter en Tinus(Santino).
Met nog 1 minuut te spelen wou onze topscoorder Kokkie(Daan) het laatste woord hebben en zette de eindstand op 6-2.
Leuke en goeie wedstrijd alleen had de uitslag wel iets hoger kunnen zijn, laten we het maar op de invloed van de wind houden.
De toppers hebben de eerste wedstrijd van de voorjaarscompetitie al wel meteen laten zien dat de motivatie hoog is.
Dat ze goed bezig zijn de toppers mag duidelijk zijn zelfs bij scouts is dit opgevallen en ben super trots dat Selim en woeste Willem(Dylano) daar door een oefenstage bij Vitesse mogen doen.
Succes toppers leer en geniet van de momenten daar.
Door dat Schalkhaar geen team op de been kan krijgen is de wedstrijd van 16-2 te komen vervallen helaas maar het is niet anders.
Dat zou betekenen dat we 3 weken niet zouden spelen alleen voor aankomende zaterdag 23-2 zal er thuis geoefend worden tegen Wijhe'92 jo9-1.
De wedstrijd staat gepland om 1030 dus mocht je zin hebben om naar deze toppers te komen kijken tot dan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!