Winterstop goed leermoment voor jo9-1

... (intikker)
Santino Bruinsma (intikker)
Assist: Selim Kiran
Stan van Kastel (afstandschot)
Selim Kiran (intikker)
... (schot)

2 februari 2019 10:30

Onbekend

Na een aantal weken is de winterstop zo goed als voorbij en zal er zaterdag weer voor de competitie afgetrapt worden.
2 oefenwedstrijden een zaaltoernooi en een aantal buitentrainingen verder zorgt er voor dat we zaterdag weer klaar zijn voor de competitie.
Het zaaltoernooi werd in Holten gespeeld en daar werden de geelzwarten kampioen van het toernooi.
Er werd gespeeld tegen v.v. Holten, Blauwit Holten en tegen s.c. Markelo.
Alle tegenstanders werden met 2 of meer goals verslagen en de geelzwarten wisten hun eigen doel schoon te houden een nette prestatie van deze toppers.
Na afloop van dit toernooi werd een anderhalf week niks gedaan en konden toppers genieten van hun kerstvakantie.
Er werd eenmaal in de zaal getraind en vervolgens werd er weer wekelijks 2x op het veld getraind.
Zaterdag 19 januari werd er geoefend tegen d.v.v. Sallandia dit was een wedstrijd met veel leermomenten.
Daar waar eerder tegen dit team gemakkelijke overwinningen behaald werden was Sallandia ditmaal de winnaar.
De wedstrijd begon zwak en na 10 minuten keken we tegen een 3-0 achterstand.
Op dat moment was het zeer verdiend voor de Sallandianen, zij waren fel en speelden wel om te winnen.
De geelzwarten pakte de wedstrijd na 10 minuten wel wat op maar dat ze hun eigen niveau kwamen kon niet echt gezegd worden.
Ruststand was 5-4 voor Sallandia en ook na rust bleef het heel matig van onze kant.
Wel was er een debuut van Joost van de jo8-1.
In eerste instantie was het wat onwennig maar uiteindelijk vond hij wel zijn draai en speelde hij leuk mee.
Uitslag tegen Sallandia in hun voordeel 7-6 en verdiend.
Voor 26 januari stond de wedstrijd gepland tegen Wijhe'92 jo9-1 alleen staken de weersomstandigheden een stokje voor en werd deze afgelast.
Afgelopen zaterdag speelden we tegen FC Zutphen jo9-1 en was dit eigenlijk wel een wedstrijd om even te kijken hoe we er voor stonden.
Daar waar FC Zutphen geen wissels had werd er ruim gewonnen  met 10-4 door de geelzwarten.
De trainingen van afgelopen weken hadden de neusjes wel de zelfde kant weer doen gaan.
Goed voetbal, saamhorigheid en felheid zorgden voor een leuke wedstrijd met wel wat bizare omstandigheden in de laatste 10 minuten van de wedstrijd.
Hevige sneeuwval deed het eigenlijk onmogelijk om door te spelen en zodoende werden er ook geen penalty's genomen.
Ook in deze wedstrijd was er een debutant in de naam van Stan van Kastel uit de jo9-2 die zijn debuut bekroonde met een mooie goal.
Aankomende zaterdag word er weer voor het echie gespeeld en tegen een nieuwkomeling in de hoofdklasse WSV jo9-2.
De geelzwarten zullen de Apeldoorners niet moeten onderschatten zoals eerder tegen Sallandia.
Als een ieder zijn eigen niveau haalt en misschien weer iets boven zich zelf uitstijgt zal dit een leuke pot worden en kunnen we hem wel winnend afsluiten.
Ben je nieuwschierig kom dan aankomende zaterdag kijken bij onze toppers.
Om 0830 zal er afgetrapt worden op het hoofdveld van sportpark de Achterhoek tot dan!!!!!