Fysiek Activia komt in de 2e helft tekort tegen Colmschate'33 jo9-1

Selim Kiran (intikker)
Assist: Daan Kok

28 november 2018 18:00

GIsteren werd er wederom geoefend tegen het onbekende team van Activia jo9-1.
Activia uitkomend in de 1e klasse en veel tegenstanders uit de regio Ede treft.
De roodwitten uit twello hadden in deze klasse een ongeslagen reeks van 8 duels in de competitie.
Voor hun was het nu een meet moment om te kijken hoe ze met een tegenstander uit een hogere klasse konden vergelijken.
De aftrap vond onder barre omstandigheden heftige regenval, koude wind en een tempratuur net boven de 0.
De ouders hadden zich zelf voorzien van wat gemakken waaronder een lekker dekentje een lekker bakje koffie of thee en een heerlijke stroopwafel.
De geelzwarten begonnen meteen met aanvallen wat in de 3e minuut al tot een mooi afstandschot van Tinus(Santino) achter de touwen belandde.
Daarna gingen beide teams gelijkwaardig elkaar op de proef stellen.
Wat kansjes heen en weer met in de 12e minuut een tegen treffer naar een keurige aanval van Activia 1-1.
De positieve kracht ging bij Activia even omhoog en leidde door een afstandschot die van richting werdveranderd door woeste Willem(Dylano) tot de 1-2.
De focus was even totaal weg en Activia drukte meteen weer door en maakte binnen de minuut ook de 1-3.
De geelzwarten werden vanaf de zijlijn even weer op hun plek gezet en met krachtige woorden toegesproken dat er weer gevoetbald moest worden.
Meteen werd de aanval gezocht door Japijo(Jenairo) vond woeste Willem en de ronde beheerst af 2-3 met nog een paar minuten voor het rustsignaal.
Gretig bleven we aanvallen en zorgde een mooie solo van Kokkie(Daan) net voor rust dat de 3-3 werd gemaakt.
Rust, even een goed moment om te zeggen dat we van onze eigen kracht weer uit moesten gaan en lekker moesten gaan voetballen.
Dit werd meteen weer opgepikt door de geelzwarten en drongen meteen aan vanaf het fluitsignaal.
Activia stond er bij en keek er na want binnen 4 minuten maakten Kokkie(Daan), Japijo(Jenairo) en Selim de 6-3 voorsprong.
Daarna ging het gas er even af en bleef de aanval wel gezocht worden maar was de focus iets minder.
Pas naar de time out werd er weer even met scherp geschoten en in de 34e en 36e minuut scoorden Tinus(Santino) en woeste Willem(Dylano) voor een nog ruimere voorsprong 8-3.
Bij Activia was nu het kwaad geschoten kwam bij sommige de frustratie naar boven.
Dit was ook zeker voor de verdiensten van de geelzwarten want na de achterstand bleef de ploeg voetballen.
De einduitslag werd op 10-3 gezet want het was Selim die nog 2x scoorde en zijn totaal vandaag op 3 kon zetten.
Geen officiele hattrick maar toch zijn eerste van dit seizoen.
Aankomende zaterdag word er weer voor het echhie gespeeld want dat word er weer voor de competitie gespeeld.
Er word dan om 0830 afgetrapt tegen Oeken/Brummen jo9-1 op sportpark de Achterhoek.
Eerder dit seizoen werd er nipt gewonnen van de gefuseerde club uit Oeken en Brummen.
Voor de beker werd er met 9-6 gewonnen, waarbij er met de rust hier nog geen uitzicht op was.
Het stond bij het rustsignaal namelijk 5-1 voor Oeken/Brummen maar door een wederopstanding in de 2e helft werd er toch een hele goeie overwinning behaald.
Wat het zaterdag voor wedstrijd weten we nog niet alleen dat er gescoord word is wel duidelijk want het hele seizoen is het net nog getroffen door de geelzwarten.
Tot dan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!