zeer effectieve oefenwedstrijd tegen Voorwaarts Twello

Assist: Daan Kok
Assist: Selim Kiran
Daan Kok (schot)
Dylano de Olde (intikker)
Dylano de Olde (intikker)
Daan Kok (schot)
... (schot)
Selim Kiran (intikker)
Assist: Daan Kok
Assist: Selim Kiran
Santino Bruinsma (intikker)

19 november 2018 17:45

Onbekend

Op een koude en winderige maandagavond werd er geoefend tegen Voorwaarts Twello.
De oranje hemden niet geheel onbekend van vorig seizoen.
Tweemaal werd er tegen de ploeg uit Twello gespeeld 1x competitie en 1x op het eigen georganiseerde brinta toernooi in Twello.
Beide partijen werden toen winnend afgesloten.
De voorkennis voor nu was dat zij in de 1e klasse 1x gelijk hadden gespeeld en de rest van hun wedstrijden hadden gewonnen.
Bij voorbaat dus wel een tegenstander om rekening mee tehouden.
Vanaf het eerste moment stond de organisatie weer goed bij de geelzwarten.
Iedereen speelde goed van uit zijn positie en wisten om de juiste momenten aan tesluiten bij de aanval en op tijd weer mee terug te verdedigen.
Wat spelden prikjes in de eerste 5 minuten van de geelzwarten zorgden nog niet voor gevaar.
De gasten uit Twello waren eveneens onzorgvuldig met hun mogelijkheden die ze kregen.
In de 8e minuut was er een aanval over links waarbij Kokkie(Daan), Tinus(Santino) in scoringspositie bracht.
Onze kleine technicus schoot de bal van bijna een onmogelijke hoek als nog binnen 1-0.
Vanaf dit moment werden de geelzwarten sterker alhoewel de Twellonaren leuk mee bleven voetballen.
Na een klein kwartier spelen was het Selim die Japijo(Jenairo) liet scoren en de 2-0 maakte.
Een minuut later was het de de scorende Japijo(Jenairo) die de bal klaar legde voor Kokkie(Daan) 3-0.
Tot vlak voor rust bleven de geelzwarten door drukken en in de 20e en 21e minuut waren het JapijoJenairo) en Tinus(Santino) die de gelegenheid gaven aan woeste Willem(Dylano) en hij 2x het net vond 5-0.
De rust gaf de gelegenheid elkaar een compliment te geven want er werd goed gevoetbald door iedereen.
Want waarin de voorhoede scherp was en de kansen afmaakte, waren het ook Wouter en mega Milena die er achterin voor zorgde dat vele aanvallen onderschept werden.
Ook de sterk keepende Nelus(Vinchenzo) zorgde voor veel vertrouwen achterin.
Voor het hele team een dikke duim omhoog dat er goed gespeeld werd.
De 2e helft moest nog wel gespeeld worden dus de focus moest er wel in blijven.
Voorwaarts kwam wat opgebloeid uit de rust en de eerste kansjes waren voor hun alleen werd en geen net getroffen.
Het waren de geelzwarten die het heft in handen namen wat betreft scoren.
Van achteruit werd er een mooie lange pass gegeven door Tinus(Santino) op woeste Willem(Dylano) die de 6-0 maakte.
Nog geen minuut later gaf de zelfde Tinus(Santino) weer een lange pass op Kokkie(Daan) deze wist wel raad met de bal en maakte de 7-0.
De aanval die hierop volgende van de gasten werd in eerste instantie gekeerd door Nelus(Vinchenzo) alleen de bal kwam als nog voor een oranje hemd en deze kon de ere treffer maken 7-1.
Ook nu werd het vervolg overgenomen door de geelzwarten.
Want in de laatste 5 minuten lukte het Selim en woeste Willem(Dylano) nog beide 1x te scoren 9-1.
Het allerlaatste kwam van de man van de assisten deze avond.
Tinus(Santino) zorgde er in de allerlaatste minuut voor dat er bal niet goed weg gewerkt werd en hij als laatste zijn voetje tegen aan kon zetten en zo de 10-1 binnen rolde.
Het oefenpotje tegen Voorwaarts was geslaagd er kwamen veel momenten uit de wedstrijd terug die de laatste weken op de training beoefend werden.
Meertal uitspelen, aanvallen opzetten en de vrije man zoeken, onderscheppen en aanval opzetten.
Fijn dat de leergierige groep dit nu ook uitvoerde en zelf ook inzien dat het dan steeds makkelijker gaat.
Voor aankomend weekend zijn we vrij, op zaterdag 1 December zal er thuis tegen Oeken/Brummen gespeeld worden.
Tot die tijd gaan we weer heerlijk trainen en misschien nog wel een oefenpotje spelen.
Tot snel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!