Harde wedstrijd eindigd in een gelijkspel bij WSV Apeldoorn.

WSV JO9-1

Colmschate '33 JO9-1JM

Daan Kok (schot)
... (intikker)
Jenairo Picauly (afstandschot)
Daan Kok (schot)
... (afstandschot)
... (schot)

Hoofdklasse 7

10 november 2018 10:30

Op sportpark de Voorwaarts werd afgelopen zaterdag gespeeld tegen WSV.
Vorig seizoen werd hier 2x van verloren met minimale cijfers en waren het leuke potjes om te zien.
Ditmaal was het ook snel duidelijk dat er 2 voetballende ploegen op het veld stonden.
De geelzwarten begonnen wat feller aan de wedstrijd en kwamen tot enkele kleine kansjes.
Ook waren hier al meteen wat onbenullige en soms toch wel wat hardere charges voor nodig.
Heel bizar gaf de spelbegeleider van de dorpsclub hier totaal geen gehoor aan liet gewoon doorspelen.
Het was weer onze topscoorder Kokkie die de score opende 0-1 in de 4e minuut.
Na een minuut of 6 spelen was bij mij de eerste ergenis richting het adres van de spelbegeleider.
Deze vond het nodig om tegen een speler(volgens mij zijn eigen zoon) van WSV te zeggen dat hij niet moest huilen nadat hij binnen een paar minuten hij 2x hard werd aangepakt en toch zeker ingegrepen mocht worden door de spelbegeleider.
In de resterende speeltijd richting de rust werd er door beiden wat kansjes gecreerd.
De geelzwarte achterhoede en de goed keepende Nelus(Vinchenzo) konden tot de 17e minuut hun goal schoonhouden.
Toen was het WSV wat toch een goal maakte en helemaal niet onverdiend was aangezien het spelbeeld.
De ruststand werd dus bereikt met een 1-1 stand.
We konden ons opmaken voor een leuke 2 helft want er leuk gevoetbald.
In de het begin van de 2e helft was wel snel zichtbaar dat er harde overtredingen werden gemaakt en de spelbegeleider er eigenlijk weer niks aan deed.
Dit werd een ergenis voor beide teams en die hier soms ook enkele tranen lieten vloeien.
Het spel golfde op en neer maar gescoord werd er helaas nog niet.
De geelzwarten kregen toch wat kansjes die normaal op de training wel het net treft.
Helaas mocht het niet zo zijn tot er in de 30e minuut met een droge harde knal toch een goal gevierd kon worden.
Het was Japijo(Jenairo)die zijn harde linker liet spreken 1-2.
Dit gaf het team een boost om door te gaan en misschien ook nu weer een Apeldoornse club te verslaan.
5 minuten later was ook Kokkie(Daan) tref zeker en werd de 1-3 gemaakt.
Met nog een kleine 5 minuten op de klok werd het spel grimmiger wederom werd er weinig tot niks gedaan door de spelbegeleider.
Deze nam de instructies van de KNVB wel heel letterlijk dat de kinderen er zelf uit moeten komen.
Terwijl er echt wel ingegrepen mag worden op bepaalde overschreden spelmomenten.
De focus moest ook blijven want WSV was echt niet slecht aan het voetballen en had ook zeer gevaarlijke uitbraken.
Ook in de 2e helft was Nelus(Vinchenzo) een sta in de weg voor de Apeldoorners.
Toch sloegen de Apeldoorners in de 39e en 40e minuut nog toe en stond er een 3-3 op het scorebord.
Dit was een uitslag die ook verdiend was over de hele wedstrijd gezien.
Alleen was er weer een belangerijke rol weg gelegd voor de spelbegeleider en die vond het nodig om 4 minuten langer door te spelen.
Waar hij deze tijd vandaan haalde was echt belachelijk.
Want hij zelf vond het tenslotte nodig om alles door te laten spelen.
Toen ik dit aan gaf bij zei hij dat ik me er niet mee moest bemoeien en dat zijn klok anders aangaf.
Gaf hem aan dat hij over de gehele wedstrijd ook vaker had moeten ingrijpen voor beide teams omdat het soms te ver ging.
Het antwoord dat hij hier op gaf "ach ja het ene kind huilt eerder als het andere kind" heeft mij doen besluiten om zo snel mogelijk weg te gaan met het team en deze wedstrijd maar zo snel mogelijk te doen vergeten.
Ik wil een dikke shout out geven aan, Wouter, Milena, Selim, Kokkie(Daan), Nelus(Vinchenzo), Tinus(Santino), Japijo(Jenairo) en woeste Willem(Dylano) voor hun inzet weer toppers zijn jullie.
Deze harde wedstrijd liet ook goed voetbal zien en de 3-3 was verdiend en waar we vorig jaar verloren hebben dus weer een potje meegenomen uit Apeldoorn.
Aankomende zaterdag spelen we thuis tegen Rohda Raalte op sportpark de Achterhoek.
Het vlaggenschip werd vorige week donderdag nog door de roodgelen uit Raalte uit het bekertoernooi geknikkerd met maar liefst 0-6.
Het selectie elftal van de JO9-1 zal hier een andere uitslag op het scorebord voor willen zetten en hopelijk zullen zij wel kunnen zegevieren.