Nipt verlies tegen sterk Robur et Velocitas

Assist: Selim Kiran

Hoofdklasse 7

8 december 2018 10:00

Eindelijk was het dan zover we moesten tegen Robur et Velocitas spelen.
Volgens alle trainers die ik tot nu toe nog gesproken had was dit een elftal die er met kop en kont bovenuit stak in deze competitie.
Meerdere kinderen uit dit elftal zouden al door BVO's gescout zijn.
Op een sportpark waar het met bakken uit de lucht kwam was er al wel een positief iets.
Onze vaste supporters konden gelukkig gebruik maken van de overkapping van de nostalgische tribune die er stond.
Dus die stonden lekker droog en konden ons weer luidkeels aanmoedigen.
De aftrap was daar en tot onze verbazing waren de eerste kleine kansjes voor de geelzwarten.
Alleen na 2 minuten was het wel Robur wat de score opende 1-0.
In de minuten daarna was het dan ook Robur wat het spel maakte en wij eigenlijk alleen maar achter de feiten aan liepen.
Nog een beetje dromerig en misschien toch wel wat onder de indruk van de tegenstander.
Robur gebruikte ons als een speelbal en na 15 minuten stond het dan ook al 4-0 voor de thuisploeg.
In de 16e minuut was onze woest Willem(Dylano) er wel klaar mee en zorgde hoogst persoonlijk voor de 4-1.
Een goal die toch voor een beetje op luchting zorgde.
Robur zorgde wel meteen weer voor een voorsprong van 4 goals en maakte de 5-1.
Gelukkig raakte de Tinus(Santino) net voor rust de bal goed en schoot de bal in de korte hoek binnen 5-2.
De rust was een mooi moment om het team even wakker te schudden.
We konden 2 dingen doen of ons van de mat laten spelen en misschien wel met dubbele cijfers verliezen of de mouwen opstropen en er een mooie 2e helft van maken.
We kozen ervoor om de mouwen goed op testroken er nog wat moois van te maken.
De 2e helft begon weer en na 5 minuten spelen scoorde de thuisploeg weer 6-2.
Vanaf dat moment dacht ik dat de wedstrijd wel gespeeld was.
Alleen dachten de spelers daar anders over en deden juist er nog een stap extra bij.
Wat mooi om te zien dat ze zich er niet bij neerlegden en de strijdlust alleen maar groter werd.
Tinus(Santino) maakte op aangeven van Japijo(Jenairo) de 6-3.
Het leek wel op de geelzwarten gingen geloven in een kanteling van de wedstrijd.
Nu was het andersom de geelzwarten waren nu op alle vlakken scherper.
Alle ballen vielen nu goed en alle duels werden gewonnen.
Het was nu Japijo(Jenairo) die er 2x voor zorgde dat de stand op 6-5 kwam.
Met nog enkele minuten was het misschien ook nog wel mogelijk om er een gelijkspel uit te halen.
De tijd verstreek en het mocht niet zo zijn het bleef 6-5.
Dit was als nog een top prestatie om zo terug te komen in de wedstrijd en wat werd er genoten van af de kant.
De winst was ook echt wel terecht voor Robur alleen wat had ik de geelzwarte toppers een gelijkspel gegund voor hun inzet en strijd van de 2e helft.
Daar waar achterin op de goal Nelus(Vinchenzo) weer heel wat goeie reddingen verrichte en Wouter, Milena en Selim als ware tijgers voor alles strijde.
Deden Kokkie(Daan), Tinus(Santino), Japijo(Jenairo) en woeste Willem(Dylano) dat vanaf het midden en voorin.
De eerste helft was heel goed tezien dat Robur echt een hele goeie ploeg is, de 2e helft lieten wij zien dat we ook terecht in deze klasse spelen.
Leuk om te zien dat de trainer van Robur alle spelers een hand gaf en ons complimenteerde voor de strijdlust omdat we zo goed waren terug gekomen en er nog een leuke wedstrijd van hadden gemaakt.
De resultaten zijn daar voor Robur er werd maar 1 wedstrijd verloren en ze hebben de rest dik gewonnen.
Dan is het toch wel een goeie prestatie dat we met minimale goals verloren hebben want zelfs Schalkhaar heeft klop gehad van Robur.
Dit was meteen de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie en met 4 winst partijen 1 gelijkspel en 4 verlies partijen zijn we geeindigd als een goeie middenmoter in de HOOFDKLASSE.
Voor nu zal de winterperiode er aankomen en zullen we proberen in de voorjaarscompetitie nog sterker voor de dag proberen te komen.
Er zullen wat oefenpotjes gespeeld worden en er zal nog meegedaan worden aan een zaaltoernooi in Holten.
De eerste oefenpartij zal aankomende donderdag om 1800 al gespeeld worden en wel tegen de JO10-1 van ons eigen Colmschate.
Kijken hoe krachtsverhouding is tussen deze 2 elftallen.
Dus misschien wel tot dan en anders tot snel!!!!