Colmschate jo9-1 komt als een oude diesel laat op gang in slechte wedstrijd

Hoofdklasse 7

3 november 2018 8:30

nikkels

Vanochtend werd afgetrapt tegen Sportclub Deventer.
Vorig seizoen al meerdere malen getroffen en altijd positief beeindigd.
Echter werd er begin dit seizoen voor de beker verloren van de zandweerders met 5-7.
Ook al werd er vorig week zeer goed en leuk gevoetbald toch waren we gewaarschuwd.
De wedstrijd begon erg slap en Sportclub begon feller en harder aan de wedstrijd.
Hier door waren veel van de geelzwarten onder de indruk en toomde erg in.
Dat maakte het spel niet beter er op.
Het spel bleef veel op het middenveld gespeeld en beide konden niet echt tot kansjes komen in de eerste minuten.
Wat afstand schoten werden goed tegen gehouden door onze goallie Nellus(Vinchenzo).
Nu hij al een paar weken vaste keeper is geef dat de rest van het team wel een stuk meer vertrouwen.
In de 10e minuut was het dan na de eerste echte goeie aanval raak en kon woeste Willem(Dylano) de brilstand van het scorebord afhalen 1-0.
Ondanks dat er gescoord was, werd het spel niet veel beter en was het dan ook Sportclub die in de 14e minuut gelijk maakte.
Als we zo bleven spelen kon het wel weer is een lastige kluif worden, want er moest nog 25 minuten gevoetbald worden.
Door geklungel achterin de verdediging werd de 1-2 gemaakt en was het meteen rust.
Iedereen was er van bewust dat we uit een ander vatje moesten gaan tappen.
Het fluitsignaal voor de 2e helft klonk en de geelzwarten wisten wat ze tedoen stond!
Goed voetbal was alleen te veel gevraagd en de wilskracht ging wel wat omhoog.
Uiteindelijk was het Japijo(Jenairo) die de gelijkmaker maakte2-2.
Door wat geklungel bij Sportclub bleef de bal op de lijn liggen en was het Selim die het laatste tikje gaf 3-2 met een time out in het vooruitzicht.
Hier konden we elkaar mooi even wakker schudden en dat er nog 10 minuten te gaan was om een overwinning te behouden.
Nu 30 minuten slecht gespeeld te hebben was het tijd om de laatste 10 minuten maar te laten zien dat we wel konden voetballen.
De geelzwarten voelde dat er een overwinning in zat en gaf eindelijk wat gas bij.
Overspelen naar elkaar, elkaar durven in te spelen en uit eindelijk de trekker over halen bij vijandelijk doel.
Het was onwaaarschijnlijk maar in 2 minuten tijd werden de goals van de geelzwarten verdubbeld 6-2.
3 goeie aanvallen met elkaar en het kon wel weer, zo bleek het.
Kokkie(Daan) 2x en Japijo(Jenairo) 1x zorgden er als tandem voor dat deze 3 goals gemaakt werden.
Stukje scherpte ontbrak bij de geelzwarten achterin en Sportclub maakte slim de 6-3.
De laatste 3 minuten waren voor Kokkie(Daan) hij maakte een zeer goeie hattrick en zette de eindstan op 9-3.
Wat voor de rest een slechte wedstrijd was van de geelzwarten uit werd in 10 minuten tijd toch nog een doelpuntenfestijn(Gelukkig).
Hopelijk hebben we weer een wijze les geleerd voor volgende week.
Dan spelen we uit bij WSV in Apeldoorn en ik denk als we dan de zo aan de wedstrijd beginnen als vandaag we wel is kunnen gaan verliezen.
Gelukkig hebben we weer een hele week de focus om alles op scherp te zetten.
Leuk om hiermee aan de gang te gaan van de week.
Concentratie, focus, passie, strijd en voetbal weer in de koppies rammen dan kunnen we er volgende week weer fris tegen aan.
Er zal in het Gelderse dorp om 1030 afgetrapt worden op sportpark de Voorwaarts tot dan!!!!