Foutjes worden afgestraft!

Hoofdklasse 7

6 oktober 2018 11:30

Onbekend

Afgelopen zaterdag werd op sportpark Berg en Bos gevoetbald tegen CSV Apeldoorn.
Tegen de niet onbekende tegenstander word altijd leuk gevoetbald.
Ook voor vandaag was er dus misschien wel gezonde spanning bij de spelers.
Zoals alle eerdere keren werd er weer in het verdom hoekje gespeeld op veld 5.
Voordat we daar heen gingen, werd er duidelijk gemaakt dat we vandaag net zoals de 2 vorige wedstrijden moesten spelen.
Met veel plezier, passie en strijd word er de laatste weken leuk en soms heel goed gevoetbald.
Ondanks dat de uitslagen niet altijd positief zijn is er nu al wel zichtbaar dat er weer een groeiproces onstaat.
Dit is zowel persoonlijk als collectief soms al heel goed te zien.
De warming up en het balletje inspelen en afwerken op goal zat er op.
Tijd voor de aftrap van de wedstrijd.
Heel snel was duidelijk dat beide teams zeer goed op positie stonden en we elkaar weinig ruimte weg gaven.
De geelzwarten speelde zeer fanatiek en dat creeerde ook de eerste kansjes aan onze zijde.
Helaas mocht het niet baten want de goalie van CSV hield zijn goal lange tijd schoon.
Tinus(Santino) kon er ook niet voor zorgen dat hij zijn verwoeste schoten de goalie kon verschalken.
Zelfs niet toen hij 3x de gelegenheid kreeg om de bal achter de keeper te krijgen.
Ook was het de verdediging met Wouter en onze eigen mega Mindy(Milena) voor CSV niet mogelijk om dichtbij onze keepende Nelus(Vinchenzo) te komen.
Het leek erop dat de rust met een brilstand bereikt zou worden.
Alleen dacht onze Japijo(Jenairo) anders over, vanuit een corner was het de slimheid van hem om de bal een tikje voor uit te geven en de bal hoog in de verre hoek te krullen 0-1.
Meteen klonk ook het rustsignaal.
Wederom werd aangegeven dat we weer een verdomd partijtje goed stonden te voetballen en dat we zo door moesten gaan.
Echter gooide CSV meteen vanaf de aftrap roet in eten.
Zij maakte meteen de 1-1 door onoplettendheid en wat geklungel van ons werden we dus ook meteen goed wakker geschud.
Er was echter niks aan de hand en we moesten de draad meteen weer oppakken.
Door een goeie redding van Selim en meteen meegeven van de bal aan Kokkie(Daan)kon hij een mooie solo gaan opzetten.
Onderweg wat gehinderd maar toch door goed doorzetten schoof Kokkie(Daan) beheerst in de 23ste minuut onder de CSV keeper door 1-2!
De voorsprong was wel verdiend op dat moment.
Toch was het CSV die wat sterker in de wedstrijd begon te worden.
Uit een corner van de Apeldoorners werd de 2-2 gemaakt in de 28ste minuut.
Daarna werd CSV ook gevaarlijker alleen was het de keepende Selim die veel schoten kon tegenhouden.
Veel strijd werd er geleverd door de geelzwarten alleen werd er in de 34e, 36e en 38 minuut toch nog gescoord door de dorpelingen.
De goals werden door wat kleine foutjes van de geelzwarten meteen afgestraft en hun trainer vond het nodig om bij elke goal te juichen als of de Champions Leageu binnen gehaald werd.
Balen maar ja als ook tegen een goed voetballende tegenstander speelt kun je verwachten dat foutjes op de dit niveau(HOOFDKLASSE) afgestraft worden.
Ondanks de negatieve uitslag is er op sommige momenten zeer goed gevoetbald en word de lijn doorgezet!
Trots op deze toppers weer dat er tijdens de hele wedstrijd leuk met elkaar gevoetbald werd.
Misschien dat we van de foutjes geleerd hebben en zeker op de die puntjes nog wel trainingstof gaan zoeken.
Zaterdag de 13e zal er om 0830 afgetrapt worden op ons eigen sportpark tegen FC Zutphen.
We zullen dan weer zoals de laatste weken weer een leuke pot voetbal op de mat willen zetten.
Wil je ons komen bewonderen tot dan!!!!