MO17-1 dichtbij najaarskampioenschap

9 december 2018 19:00

Aanstaande zaterdag speelt de MO17-1 om 14:30u een thuiswedstrijd tegen Orion MO17-1. Momenteel heeft het team een achterstand van één punt op VDZ MO17-1. Dit team heeft echter een wedstrijd meer gespeeld en is al uitgespeeld. Een gelijkspel is voldoende om het kampioenschap in de hoofdklasse veilig te stellen. Bij een nederlaag gaat de titel naar VDZ MO17-1.

Voor aanvang van het seizoen werd er gezocht naar de juiste mix van jong talent en ervaring om op die manier direct een team te formeren dat aardig mee zou kunnen komen in de hoofdklasse. De mix werd gevonden, mede door het aantrekken van spelers van buiten Deventer. De ervaren goalie Aniek, sterke middenvelder Tinka die een berg ervaring tussen de jongens had opgedaan en aanstormend talent Noor. Toen ook Lynn, Indy en Geneva terugkwamen van Schalkhaar was het plaatje rond.

Door de belachelijk hoge uitslagen en het goede voetbal in de oefenpotjes en bekerwedstrijden werden de doelen bijgesteld en wilde het team strijden om de bovenste drie plekken in de hoofdklasse. Het werd een debuutseizoen om van te smullen, de meiden wonnen vanaf juni al hun wedstrijden en stonden de gehele competitie strak bovenaan de ranglijst. De volgende ronde van de beker werd gespeeld tegen Tubantia, al jaren kampioen in de hoofdklasse. Het werd een titanenduel, waar de brilstand als einduitslag op het scorebord stond. Maar onze MO17-1 was ook daar gewoon de bovenliggende partij!

Vijf maanden lang alles winnen en dan mogen de meiden op bezoek bij Eendracht in Mook. Juist daar kunnen we een eerste stap naar het kampioenschap zetten en juist daar presteert bijna het hele team onder haar niveau. Niet alleen de slechte wedstrijd van onze meiden, ook de wil om te winnen van de tegenstander zorgt voor de eerste verliespartij in vijf maanden!

Op 8 december volgt de volgende en laatste kans om in de race te blijven voor de titel, het sterke Meppel moet dan wel verslagen worden. En dat doen de meiden met klasse en in stijl. De tegenstander komt er niet aan te pas en de broodnodige drie punten zijn in de pocket.

Op 15 december 14.30 wacht dan ook de laatste horde, Orion zal proberen onze MO17-1 de weg naar het kampioenschap te versperren, maar als de meiden net zo goed en mooi voetbal spelen als tegen Meppel is de titel in de hoofdklasse wel heel erg dichtbij.

We willen graag dat de meiden alle steun krijgen die ze verdienen, dus zorg ervoor dat de tribune vanaf 14.30 gevuld is en komt allen kijken!