Vrouwen 1 komt met geweldig initiatief

4 november 2018 18:00

Het meiden- en vrouwenvoetbal maakt al decennialang deel uit van onze vereniging. Wat begon
met één team is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige afdeling. Afgelopen week kwam het vlaggenschip, vrouwen 1, met een geweldig initiatief om de betrokkenheid van speelsters bij de vereniging te vergroten.

Het team heeft afgesproken dat iedere speelster minimaal 5x per seizoen een vrijwilligerstaak gaat vervullen. Het gaat hierbij om bijvoorbeeld het draaien van een bardienst, het fluiten van een jeugdwedstrijd of het gastheerschap in het wedstrijdsecretariaat. Dit weekend werd het startsein gegeven met fluiten van een competitiewedstrijd van de MO17-1.

Uiteraard zijn wij enorm blij en trots dat een team van onze vereniging dit uit eigen beweging opzet en coördineert. Net als iedere sportvereniging zijn wij altijd op zoek naar nieuwe vrijwilligers; er worden oproepen gedaan, vacatures uitgezet en leden worden persoonlijk benaderd maar toch blijven er altijd taken / functies onbemand.

Dit is een prachtig voorbeeld van leden die het heft in eigen hand nemen, zelf kijken naar een taak die aansluit bij talent of interesse en hiermee aan de slag gaan. Welk team volgt deze mooie actie en steekt ook de handen uit de mouwen om onze vereniging een handje te helpen. Laat het weten en stuur een e-mail naar [email protected].