Ontknoping poulefase bekertoernooi

13 september 2018 23:15

Nog een week en dan begint voor de meeste teams de competitie. Veel spelers zullen dan hun eerste wedstrijd van het seizoen spelen maar een aantal teams is momenteel al actief in het bekertoernooi. Komende zaterdag en zondag vallen daarin de beslissingen en wordt er beslist welke teams zich plaatsen voor de knock-out fase. Tijd voor een korte vooruitblik.

JO8
Deze jonge mannen begonnen het bekertoernooi met een nederlaag tegen Witkampers JO8-1. Aankomende zaterdag gaan ze op bezoek in Nijverdal waar ze gaan proberen om koploper De Zweef JO8-1 te verrassen.

JO9
Na een nederlaag tegen SC Deventer JO9-1 herpakte het team van Jeffrey Nikkels zich tegen Oeken/Brummen JO9-1 met een mooie overwinning. Bij een zege op Schalkhaar JO9-1 lonkt de volgende ronde. Maar ook SC Deventer en Schalkhaar azen nog op een plekje in de knock-outfase.

JO10
De pechduivel heeft onze JO10-1 op de korrel in de eerste wedstrijdjes van het seizoen. Twee keer op rij met 8-7 verliezen is wel erg zuur…..maar die 14 gescoorde doelpunten bieden zeker perspectief. Bijvoorbeeld voor de laatste bekerwedstrijd tegen Overwetering JO10-1.

JO11
Met een gelijkspel en een nipte nederlaag begon de JO11-1 aan het seizoen. De verschillen in deze poule zijn bijzonder klein dus ook de aankomende wedstrijd tegen Witkampers JO11-1 belooft weer een superspannende pot te worden.

JO12
De JO12 is een nieuwe leeftijdscategorie binnen de KNVB. Onze JO12-1 begon het bekertoernooi met 3-7 nederlaag tegen Warnsveldse Boys JO12-1 maar bij een overwinning op Sallandia JO12-1 is alles weer mogelijk.

JO13
De perspectieven voor de JO13-1 op het behalen van de volgende ronde zijn uitstekend. Zes punten uit twee wedstrijden met nog een wedstrijd tegen het puntloze De Esch JO13-1 te gaan.

JO15
Voor de JO15-1 telt er maar één ding: een ruime overwinning tegen Vorden JO15-1 en de volgende ronde is bereikt. Na het gelijke spel tegen V.V. Hellendoorn JO15-1 zal het doelsaldo waarschijnlijk de doorslag gaan geven aanstaande zaterdag.

JO17
De JO17-1 zit in een loodzware poule met WSV JO17-1 en CSV Apeldoorn JO17-1 die uitkomen in de 4e divisie. Van beide ploegen werd nipt verloren maar aankomende zaterdag biedt de wedstrijd tegen Robur et Velocitas JO17-2 kansen om het bekertoernooi met een overwinning te verlaten.

JO19
Voor de JO19-1 zit de poulefase van het bekertoernooi er al op: Drie wedstrijden gespeeld, drie keer winst en liefst 14 doelpunten gemaakt. Het team van Djordi van der Hoop kan zich op gaan maken voor een vervolg in het bekertoernooi.

Eerste elftal
Ook het eerste elftal staat er rooskleurig voor met zes punten uit twee wedstrijden. Nog één puntje is er nodig in de thuiswedstrijd tegen Apeldoornse Boys aanstaande zondag.

MO11
Twee gespeelde wedstrijden, één keer gewonnen en één keer verloren zijn de resultaten van de MO11-1. FC RDC MO11-1 lijkt de sterkste te gaan worden in deze poule maar tussen onze MO11-1 en Juventa '12 MO11-2 kan de strijd om plek twee komende zaterdag gaan losbarsten.

MO13
De MO13-1 is zeer overtuigend aan het seizoen begonnen met twee dikke overwinningen. De laatste wedstrijd tegen Losser MO13-1 mag geen probleem zijn voor dit team en dus behoort een mooi bekeravontuur zeker tot de mogelijkheden.

MO15
De MO15-1 heeft de poulefase met vier punten uit twee wedstrijden reeds afgerond. Als Rohda Raalte MO15-1 komende zaterdag een uitglijder maakt tegen Gorssel/Epse MO15-1 bekert onze MO15-1 verder en anders is Rohda Raalte de gelukkige.

MO17
De MO17-1 won in dit prille seizoen al twee stadsderby's. Zowel Helios MO17-1 als Schalkhaar MO17-1 verlieten ons sportpark zonder punten. Komende zaterdag is een gelijkspel tegen Markelo MO17-1 genoeg voor het bereiken van de volgende ronde.

VR1
Het eerste vrouwenteam wist nog geen punten te behalen. Na een nipte nederlaag tegen MVV'29 VR1 volgde een keiharde afstraffing tegen het veel te sterke De Tukkers VR1. Komende zondag hopen de vrouwen FC Berghuizen VR2 in eigen huis te verrassen.