1e selectie weer begonnen

20 augustus 2023 22:15

Allereerst wil ik mijzelf even voorstellen als nieuwe hoofdtrainer van SV Colmschate ’33. Ik ben Sander Poll, 44 jaar en samen met mijn vrouw Katja hebben wij een dochter Kyra (18) en een zoon Milan (14) die ook bij SV Colmschate ’33 in de 017-3 speelt.

Veel mensen kennen mij al als vrijwilliger, speler of als trainer van de mini’s. Ik vind het toch belangrijk om mijzelf even voor te stellen. In de loop van de tijd zijn er veel nieuwe spelers, ouders, vrijwilligers bijgekomen die mij wellicht nog niet kennen. Op deze manier maak ik gebruik om mijzelf even voor te stellen.

Voorbereiding
De meeste leden zijn door de schoolvakantie nog lekker van hun vakantie aan het genieten voor ze straks weer gaan beginnen aan het nieuwe seizoen. Dit jaar werk ik samen met Raymond Locht die zich vorig jaar met de 1e selectie heeft weten te handhaven. Samen met de staf en de 1e selectie hebben we de eerste week erop zitten. Wij zijn op zondag 13 augustus begonnen met trainen. Met de nieuwe jeugdspelers Davian Rouw, Rowan Wolters, Twan Aalpoel, Tren Krediet, Merijn Koot, Tymo Bruins & Kick Halatu hebben we veel talentvolle jeugdspelers die gaan aansluiten bij de 1e selectie. Ik vind het als trainer belangrijk dat de jeugd een kans krijgt om in het 1e elftal van Colmschate te spelen. Het is hard werken, doorzetten, leren investeren in jezelf om te weten waar je plafond ligt. Dat geldt trouwens voor iedere speler die ambitie heeft. We hebben 2x getraind met tussendoor een heerlijke lunch bereidt door Jan Kempers en Gerrit van der Kaap. In de voorbereiding is het doel om elkaar te leren kennen. Ik vind het als trainer belangrijk om te weten wat spelers buiten het veld om zoal doen. Wie is de mens achter de speler? Naast het kennismaken staat de speelwijze/principes en de daarbij horende taken centraal. Dit duurt weken, maanden en soms jaren voor we dat helemaal tot in perfectie kunnen uitvoeren.

Helios – Colmschate 4-0
Gisteren (zondag 19-8) hebben we in onze eerste wedstrijd tegen Helios blij vlagen kunnen zien dat enkele van die principes goed werden uitgevoerd. Natuurlijk gaat er nog heel veel fout maar het belangrijkste is, dat we leren van onze fouten die we maken. De uitslag van gisteren is in de voorbereiding ondergeschikt. De komende weken gaan we met elkaar verder bouwen aan de afspraken en de taken die met elkaar afspreken. Aankomende donderdag 24 augustus om 20.00 spelen we voor de PepeCup bij FC RDC tegen Twello.

90 jarig bestaan
Dit jaar viert de club zijn 90 jarig bestaan. Als sinds 1985 ben ik lid van de club. Sinds die tijd hebben we hoogte- en dieptepunten meegemaakt. Een sportief hoogtepunt was de 5-3 overwinning op Rohda Raalte waarmee we promotie naar de Hoofdklasse (destijds de hoogste klasse in het amateurvoetbal) afdwongen. De eerste amateurvereniging in Deventer die dat wist te bewerkstelligen.

Op dinsdag 29 augustus spelen we in het kader van het 90 jarig bestaan wederom tegen Rohda Raalte die nu uitkomt in de 4e divisie. De wedstrijd begint om 20.00 uur. Ik wil u van harte uitnodigen om hierbij aanwezig te zijn.

Ik wens jullie allemaal een prachtig seizoen toe en kijk ernaar uit om jullie langs de zijlijn te zien, terwijl jullie het eerste elftal aanmoedigen.

Met sportieve groet,

Sander Poll