Corona-update: Wat is er in 2021 nog mogelijk?

6 december 2021 12:30

Wel trainen, niet douchen, geen wedstrijden, wel publiek, kantine dicht, categorie A, mondkapjes, 1,5 meter, QR-codes, avondlockdown, bewegingsarmoede...allemaal termen die we de laatste maanden langs hebben zien vliegen. Het is soms lastig om alles bij te houden want de veranderingen en aanpassingen volgen zich in hoog tempo op. De KNVB heeft een besluit genomen over het vervolg van de competitie in 2021. Ga er even goed voor zitten..hier komt ie:

Categorie A: 1e(zon), VR1(zat) en JO15-1
- De competitie wordt de rest van het jaar stilgelegd.
- Mochten teams het verantwoord vinden om toch te spelen kan dit in onderling overleg wordt geregeld.
- Het spelen van oefenwedstrijd is wel toegestaan.

Categorie B: alle overige teams
- Het competitieprogramma blijft staan.

De KNVB meldt over dit onderscheid het volgende:
Er wordt onderscheid gemaakt tussen prestatief (A-categorie) en recreatief voetbal (B-categorie). Bij het eerste is de intensiteit bij wedstrijden hoog en dient de training als tactische maar ook fysieke voorbereiding. Niet trainen bij deze groep zou voor een langere periode zeer onlogisch en onverantwoord zijn. Bij het recreatief voetbal ligt de intensiteit bij wedstrijden aanmerkelijk lager. Trainen gebeurt minder frequent en minder intens. Als je voor deze categorie niet alleen de trainingen maar ook nog de wedstrijden schrapt, dan loop je het risico op bewegingsarmoede.

Trainen
Na 17u wordt er niet getraind. Teams die het voor elkaar krijgen om een training te organiseren die uiterlijk 17u00 stopt, nemen even contact op met Ed Klappe voor beschikbaarheid van het veld. Zie hier het huidige trainingsschema: