Corona-update: Coronatoegangsbewijs

3 november 2021 11:00

Gisteravond heeft de overheid nieuwe coronamaatregelen afgekondigd om de snel oplopende besmettingscijfers naar beneden te brengen. Helaas ontkomt de amateursport hier ook deze keer niet aan en wordt van ons verwacht dat wij vanaf 6 november alle publiek (18+) en sporters (18+) bij zowel trainingen als wedstrijden controleren op een coronatoegangsbewijs.

Los van het feit wat dit voor de inzetbaarheid van spelers, coaches en vrijwilligers gaat betekenen, is deze situatie voor ons, en waarschijnlijk bijna elke andere sportclub, in praktische zin onuitvoerbaar: Waar in andere sectoren professionals kunnen worden ingezet, is dat voor ons onbetaalbaar. Wij zullen vrijwilligers moeten vinden voor alle trainingsavonden en wedstrijddagen die bij de poort gaan controleren. Wij willen als sportvereniging graag onze bijdrage leveren om het corona-virus terug te dringen en proberen te maatregelen altijd zo strikt mogelijk na te leven. Echter, in een tijd waarin vrijwilligers überhaupt al schaars zijn is het een onmogelijke opgave om dit te organiseren.

Wij voelen ons hierin gesteund door het NOC*NSF en de KNVB. Zij roepen op om deze maatregel voor de amateursport terug te draaien. Wij hopen dat hier zo snel mogelijk een werkbare oplossing uit voort vloeit.

Wordt vervolgd…

Bestuur SV Colmschate ‘33