Corona-update: Vanaf 3 maart een eerste stap in de goede richting

24 februari 2021 12:15

Vanaf volgende week woensdag (3 maart) mogen volwassenen t/m 26 jaar weer in teamverband voetballen. Dit betekent tijdens trainingen geen 1,5 meter afstand meer en onderlinge oefenwedstrijdjes binnen de vereniging zijn ook weer toegestaan.

Een mooie stap in de goede richting maar uiteraard hopen we dat dit de opmaat is om ook de ‘oudere’ leden snel weer in teamverband te laten sporten.

De avondklok blijft in ieder geval tot 15 maart van kracht. Dit betekent dat we aanpassingen in ons trainingsschema zullen moeten doen om ook de seniorenteams de mogelijkheid te geven om voor 21.00u te trainen. Hier wordt momenteel naar gekeken en de uitkomst hiervan zullen wij communiceren.

De KNVB heeft naar aanleiding van de persconferentie van gisteren besloten om alle competities in het seniorenvoetbal per direct te beëindigen zonder promotie/degradatieregeling. Dit betekent voor ons dat ook de laatste twee teams (1e en VR1) die nog hoop mochten houden op het hervatten van de competitie zich voor wat betreft het competitievoetbal kunnen richten op aankomend seizoen. Afhankelijk van de ontwikkelingen van het coronavirus en de al dan niet geldende overheidsmaatregelen zal de KNVB in de komende periode een plan ontwikkelen voor het opstarten van de KNVB Regio Cup voor zowel jeugd als senioren.