Corona-update: De eerste week zonder publiek

7 oktober 2020 17:15

Afgelopen zaterdagochtend was het een vreemde gewaarwording op ons sportpark. Waar je normaal gesproken bij aankomst al direct op een overvolle parkeerplaats en dito fietsenstalling stuit, waren er nu genoeg lege plekken. Op het looppad naar het clubgebouw waren enkel de coaches te horen en af en toe een speler die zijn team probeerde op te peppen. De kantine was gesloten en de tribune was leeg…dat is natuurlijk niet hoe we het normaal gesproken graag zien maar deze zaterdag was daarop een uitzondering.

Kortom: We kunnen zeggen dat het eerste weekend goed is verlopen. Het gehele weekend was er, een incident daargelaten, geen thuispubliek aanwezig en waren veel gastverenigingen ook met een minimale bezetting aanwezig. Dat verdiend een compliment aan iedereen die de hele week uitkijkt naar zaterdagochtend langs de lijn maar nu de auto stond te wassen of de tuin winterklaar aan het maken was met de smartphone in de hand voor de laatste tussenstanden. Laten we dit nog twee weekenden op deze manier volhouden met elkaar en dan hopen we jullie weer te kunnen verwelkomen! We hebben voor alle ouders even een aftelklok op de website gezet waarop iedereen kan zijn wanneer we (wellicht) weer met publiek mogen voetballen.

Bij uitwedstrijden zijn nog niet alle teams gewend aan de nieuwe corona-regels: Door een tweetal andere verenigingen zijn wij geïnformeerd over het feit dat er teveel ouders van teams van ons aanwezig waren. Wij willen alle teams nogmaals op het hart drukken om ervoor te zorgen dat er met een minimaal aantal auto’s richting een uitwedstrijd wordt afgereisd. Laat ouders uiteraard niet rechtstreeks rijden en spreek bij uitwedstrijden in de directe omgeving af om op de fiets te gaan (als dat m.b.t. de leeftijd van de spelers verantwoord is uiteraard).

We zien dat veel leden die een coronatest hebben of moeten ondergaan dit inmiddels melden via [email protected]. Dank daarvoor! Blijf dit doen om ervoor te zorgen dat wij een goed inzicht houden in de mogelijke besmettingen binnen onze vereniging.