Extra coronamaatregelen

30 september 2020 18:00

Afgelopen maandag heeft de overheid nieuwe maatregelen bekend gemaakt om het corona-virus opnieuw terug te dringen. Helaas ook een aantal maatregelen die flinke impact hebben op het amateurvoetbal. Het goede nieuws is dat we gewoon kunnen blijven doen waar we ooit voor zijn opgericht: Voetballen. Alleen in een behoorlijk aangepaste vorm. De maatregelen gelden vooralsnog tot 20 oktober.

Thuiswedstrijden
Bij thuiswedstrijden zijn de trainer, leider, grensrechter en de scheidsrechter welkom bij de wedstrijd. Overige ouders/supporters dienen helaas thuis te blijven. We verwachten dat de begeleiding het sportpark als laatste verlaten en erop toe ziet dat spelers na hun wedstrijd niet ‘blijven hangen’.

Kleedkamers
De stelregel blijft: Zorg dat je hier alleen bent als dat strikt noodzakelijk is. Dus kom zoveel mogelijk omgekleed naar de club, doe de wedstrijdbespreking in de buitenlucht en blijf in de rust ook op het veld. Douchen voor jeugdteams is voorlopig nog niet toegestaan en voor seniorenteams alleen als er twee kleedkamers beschikbaar zijn.

Uitwedstrijden
Bij uitwedstrijden zijn de trainer, leider, grensrechter en de chauffeurs (bij jeugdteams) welkom bij de wedstrijd. Overige ouders/supporters dienen helaas thuis te blijven. Reis met zo min mogelijk auto’s naar de uitwedstrijd en zorg dat iedereen van boven de 12 jaar een mondkapje draagt. Verdiep je van te voren even in het corona-protocol op het sportpark waar je te gast bent en communiceer dit binnen je team.

Trainingen
Bij trainingen is alleen de trainer welkom. Ook hier verwachten we dat de trainer na afloop er even op toeziet dat alle spelers na de training direct het sportpark verlaten.

Jongste jeugd
Wij snappen dat het bij de jongste jeugd, en dan met name de Champions League, niet voor iedereen een prettig gevoel geeft om de kinderen vanaf de parkeerplaats alleen naar het hoofdveld te laten lopen. Dat betekent weer even verzamelen op de parkeerplaats en met de trainers/begeleiders als groep naar het veld lopen. Als het nodig is om een paar ouders mee te laten lopen is dat toegestaan. We kunnen het ons in deze situatie niet permitteren dat alle ouders hun eigen kind bij het veld gaan afzetten.

Kantine
De kantine moet voorlopig helaas gesloten blijven. Dat betekent na de wedstrijd even geen zakje chips en geen biertje. Voor de club is deze maatregel, financieel gezien, uiteraard ook een fikse aderlating en zullen we de komende periode onze uitgaven nog scherper in de gaten moeten houden. Het afgelopen weekend hebben wij noodgedwongen al een voorproefje moeten nemen op dit besluit omdat wij zaterdagmiddag en zondagochtend de kantine hebben gesloten wegens tekort aan barmedewerkers. Wij zijn dus nog altijd volop op zoek naar mensen die zo heel af en toe een bardienst willen draaien. Leden die een bijdrage kunnen leveren aan de oplossing van dit probleem of het ei van Columbus bezitten zijn uiteraard meer dan welkom.

Bijeenkomsten
De komende drie weken zijn er geen fysieke vergaderingen of andere bijeenkomsten toegestaan. Zorg ervoor dat je dit weer digitaal organiseert.

Coronatest
De afgelopen periode hebben we behoorlijk wat meldingen gekregen van leden die een corona-test hebben ondergaan en wat de uitslag hiervan was. Gelukkig zijn tot nu toe alle resultaten negatief. Word je getest? Blijf dit melden via [email protected] zodat wij dit goed kunnen monitoren. In afwachting van de uitslag van de test, kom je uiteraard even niet op het sportpark.

Het is even een zure appel maar over drie weken hopen wij de poorten weer voor iedereen open te stellen. Wij gaan ervan uit dat iedereen nu zijn verantwoordelijkheid hierin neemt en zich aan de afspraken houdt. Heb je vragen? Stuur even een berichtje naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Hoofdbestuur SV Colmschate ‘33