† Erelid Chris de Groot overleden

11 september 2020 11:30

Met veel verdriet hebben wij het bericht ontvangen dat Chris de Groot afgelopen woensdag op 68-jarige leeftijd is overleden. Chris was Erelid van onze vereniging en een clubman in hart en nieren.

Chris was sinds 1979 lid van onze vereniging. In deze tijd was SV Colmschate ’33 nog een omni-vereniging en als erkend judoka was hij, onder andere als scheidsrechter, zeer betrokken bij deze tak van de club. Ook zijn schrijftalent benutte hij in deze periode als redactie van het clubblad (’t Krantje).

In de periode erna zette Chris zich in voor activiteiten rondom het befaamde ‘Internationale Mr. De Graaf-toernooi’. Zo zorgde hij er als wedstrijdleider bij de Six Day voor dat alle teams op het juiste veld klaarstonden, dat de wedstrijden op tijd werden afgefloten en een meningsverschil over de uitslag was met Chris altijd binnen no-time opgelost.

Hij raakte steeds meer betrokken bij voetbalclub en was jarenlang secretaris en ook nog een periode interim-voorzitter binnen het hoofdbestuur. Als elftalleider van het tweede elftal kon je er met Chris blindelings vanuit gaan dat alle randzaken tot in de puntjes verzorgd waren.

Zelfs toen zijn de gezondheid de laatste jaren af begon te nemen, bleef Chris zich inzetten voor de club. Als voorzitter van de zogeheten ‘ING-werkgroep’ zorgde hij ervoor dat alle sponsorverplichtingen vanuit onze zijde netjes werden nagekomen en dat de contacten met de bank goed bleven. Ook ondersteunde hij zijn vrouw Maritha bij het maken van de clubkrant en las alle kopij zorgvuldig door om kleine tekstfoutjes eruit te halen.

Als dank voor zijn enorme betrokkenheid werd Chris afgelopen jaar met een enorme hoeveelheid stemmen verkozen tot vrijwilliger van jaar.

Maar bovenal was Chris een heel warm mens met het geel-zwarte hart op de juiste plaats. We zullen hem enorm gaan missen, maar nooit vergeten.

Onze gedachten gaan uit naar Maritha, familie en naasten. We wensen hen sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Chris_de_Groot.jpg

Bestuur SV Colmschate ’33