Corona-update: Voorlopig niet douchen voor de jeugd

3 september 2020 9:45

Het seizoen begint nu serieus op gang te komen en daarmee zien wij ook steeds beter wat onze corona-maatregelen voor effect hebben in de praktijk. Er gaat een heleboel goed, maar er zijn ook nog een aantal zaken die we moeten verbeteren. Dat betekent, helaas, dat we een aantal maatregelen moeten aanscherpen om de situatie op ons sportpark goed in de hand te kunnen houden.

Douchen / Kleedkamergebruik
- Afgelopen zaterdag was de eerste zaterdag met een behoorlijk gevuld programma. Bij de kleedkamers zorgde dit voor een te grote drukte. Ouders, trainers, leiders en veel spelers waren aanwezig in een te kleine ruimte.
- Wij zitten al behoorlijk aan onze capaciteitsgrenzen in de ‘normale situatie’ en in deze uitzonderlijke omstandigheid komen met onze beschikbare ruimte in de problemen.
- De komende weken zal ons wedstrijdprogramma alleen maar voller worden en daarom hebben we het besluit genomen dat alle jeugdleden (t/m O19) voorlopig niet meer op de club kunnen douchen.
- Senioren teams zijn verplicht om gebruik te maken van twee kleedkamers. Op zondag is dat over het algemeen geen probleem. Op zaterdag moet er gekeken worden of dit mogelijk is qua capaciteit en anders moeten ook senioren thuis douchen.
- Elk team krijgt wel gewoon een kleedkamer toegewezen om bv. een jas, tas of schoenen neer te zetten. De tijd en de kleedkamer beperken en wedstrijdbespreking / rustpauze zoveel mogelijk op het veld.

Kleding
- Normaal gesproken is het niet bedoeling dat sokken en broekjes individueel door spelers worden gewassen. In deze situatie maken we hier een uitzondering op zodat iedereen in de gelegenheid wordt gesteld om zoveel mogelijk thuis om te kleden.
- Shirts moeten i.v.m. kleurverschillen nog steeds wél gezamenlijk worden gewassen. Trainers / leiders wordt gevraagd om de shirts alvast klaar te leggen op de bank in de kleedkamers of deze anders zelf uit te delen.

Corona-test
- Zoals in het protocol staat genoemd, dient iedereen die last heeft van neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts thuis te blijven.
- Wij vragen iedere speler of vrijwilliger die een corona-test moet ondergaan of heeft ondergaan om dit te melden via [email protected]. Dit stelt ons in staat om sneller maatregelen te nemen in het geval van een positieve test. Wij gaan uiteraard vertrouwelijk om met deze informatie en zullen dit binnen het hoofdbestuur houden.