Coronamaatregelen rondom wedstrijden

27 augustus 2020 15:30

Afgelopen week zijn de trainingen voor alle teams weer begonnen. Verschillende teams hebben al een oefenpotje gespeeld en aankomend weekend hebben we met de start van het bekervoetbal weer een behoorlijk gevuld programma op ons sportpark. Aangezien het corona-virus nog altijd een grote invloed heeft, hebben we op ons sportpark een extra pakket aan maatregelen genomen. We hebben ze hieronder even op een rijtje gezet en gaan ervan uit dat iedereen hier zijn verantwoordelijkheid in neemt.

Kleedkamers
- Op zaterdagochtend zitten er vaak meerdere teams in één kleedkamer. Het is dan behoorlijk druk en soms een beetje chaotisch rondom de kleedkamers. Om de 1,5m afstand te kunnen bewaren willen wij daarom voorlopig geen ouders meer in de kleedkamers of in de gang bij de kleedkamers. Alleen teamleden, stafleden, verzorgers en scheidsrechters mogen hier naar binnen.
- Wij doen het dringende verzoek om kinderen die zich zelf nog niet helemaal kunnen redden, zoveel mogelijk thuis te laten omkleden en na afloop thuis te laten douchen.
- Doe wedstrijdbesprekingen zoveel mogelijk op het veld en ook in de rust, waar mogelijk, op het veld blijven.
- Seniorenteams (19+) dienen ook in de kleedkamer 1,5m afstand te houden. Op zondag is er regelmatig voldoende mogelijkheid om gebruik te maken van twee kleedkamers. Doe dit ook.

Kantine
- Bij binnenkomst staat er een desinfectiezuil waar handen kunnen worden ontsmet.
- Op de deur hangt een gezondheidscheck waar elke kantinebezoeker aan moet voldoen. Tevens kun je, je hier registreren zodat de GGD een bron- en contact onderzoek kan uitvoeren in geval van een corona-besmetting.
- We maken gebruik van een aparte ingang en uitgang. Zo proberen we knelpunten bij de deur te voorkomen. Ook voor bijvoorbeeld toiletverzoek vragen we iedereen om even buitenom te lopen en de looprichting te volgen.
- Er zijn bij de bar gedeeltes afgezet om te voorkomen dat mensen te dicht naast elkaar gaan staan. Geef elkaar hier de ruimte.
- Wij willen iedereen vragen om, contactloos, met PIN te betalen. Dit voorkomt direct contact tussen barmedewerker en klant.
- Het meubilair is op een dusdanige manier neergezet dat we voldoende afstand tussen zitplaatsen kunnen waarborgen. Het is dus absoluut niet de bedoeling dat het meubilair wordt verplaatst.

Sportpark
- Een deel van de tribunestoeltjes is gemarkeerd met afzetlint. Ga alleen zitten op de stoeltjes die niet zijn afgezet.
- De tribune mag alleen worden verlaten aan de achterzijde (spoorzijde).
- Het is helaas niet mogelijk om overal op ons sportpark éénrichtingspaden te creëren. Loop zoveel aan de rechterzijde van de looppaden op de gedeeltes waar je mensen tegen kunt komen en wacht even geduldig op elkaar bij smalle passages..
- Om knelpunten bij de fietsenstalling/uitgang zoveel mogelijk te beperken mag het sportpark alleen worden verlaten bij de jeu-de-boulesbaan.

Uitwedstrijden
- Speel je een uitwedstrijd binnen een bereik van ca. 7 km?  Spreek dan af dat iedereen, individueel, naar het sportpark van de tegenstander komt.
- Als je gezamenlijk naar een uitwedstrijd reist, zorg dan voor wat meer auto’s dan normaal en zorg ervoor dat iedereen boven de 12 jr. een mondkapje draagt.

Deze maatregelen gelden uiteraard naast het eerder opgestelde corona-protocol dat nog onverminderd van kracht is.