Eerste elftal vindt in Ronald Stap nieuwe assistent

27 juni 2020 21:15

Naast een nieuwe hoofdtrainer en een nieuwe teammanager heeft de staf van het eerste elftal nog een verandering ondergaan. De 48-jarige Ronald Stap wordt de assistent-trainer van Rowdy van der Hoop en neemt daarnaast de O23-selectie onder zijn hoede. Afgelopen seizoen was hij assistent bij het eerste elftal van Robur et Velocitas.

IMG-20170904-WA0003.jpgIn het verleden heeft Ronald bij diverse verenigingen in de omgeving gevoetbald. Hij begon zijn carrière bij de voormalige Deventer grootmacht Labor waarna hij onder andere bij Daventria, CJV’ers, RODA, RDC en ABS actief was. Zijn sportieve hoogtepunt beleefde hij naar eigen zeggen in de A1 van Daventria: “Gezien de mentaliteit, de discipline en het hoge trainings/-wedstrijdniveau ben ik in de jaren bij deze club voor een groot deel als voetballer gevormd. Het voetballen in een competitie tegen teams van Vitesse, PEC Zwolle, Heracles, Cambuur en Veendam is toch het mooiste wat er is.”

Zijn trainerscarrière begon bij de B1 van RODA en vervolgens dezelfde leeftijdscategorie bij ABS. Hierna stapte Ronald over naar de senioren waar hij verantwoordelijk was voor de tweede elftallen van De Gazelle en Twenthe Goor (res. 1e klasse). Bij Gorssel maakt hij zijn debuut als hoofdtrainer in de 5e klasse en de afgelopen drie seizoen zat hij als assistent-trainer op de bank bij Robur et Velocitas.

Commitment en strijdlust zijn voor Stap belangrijke elementen in het trainersvak: “De gedrevenheid, mentaliteit en discipline had ik als voetballer en heb ik als trainer nog steeds. Dat is voor mij een vanzelfsprekendheid, een automatisme. Iets wat ik van mijn spelers ook terug wil zien op een training en zeker in een wedstrijd. Ten koste van alles willen winnen.”

Over het aankomende seizoen is hij positief gestemd: “Ik kijk ernaar uit om samen te werken met Rowdy. We hebben al gesproken over de club, de ambities, de spelersgroep en onze werkwijze. We hebben een goede klik en voor ons wordt het een mooie uitdaging om met deze jonge groep weer bovenin de derde klasse te gaan meedraaien. Met de tweede klasse als het uiteindelijke doel. Gezien de spelersgroep en de aankomende jeugd vanuit O19-1 en O17-1 moet dat ook zeker haalbaar zijn.”