Gerrit Kolkman overleden

22 augustus 2019 15:45

Afgelopen maandag is Gerrit Kolkman op 82-jarige leeftijd overleden. Gerrit was een echte Colmschatenaar, speelde jarenlang in het eerste elftal en later op een lager niveau. Na zijn actieve carrière was hij lange tijd elftalleider. Ook was Gerrit nauw betrokken bij het zetten van de eerste stenen kleedkamers. Later voetbalden ook zijn kinderen bij onze club en is zoon Dick nog steeds actief.

Het onderstaande stukje over Gerrit komt uit het jubileumboek 50 jaar SV Colmschate:

Omstreeks 1950 werd Gerrit lid. Na zijn juniorentijd stootte hij direct door naar het eerste elftal. Om zijn kwaliteiten nog beter te beproeven koos hij voor Helios. Gerrit: “Dat heeft maar een jaar geduurd. Het was niet zo leuk. Na de wedstrijd gingen tien jongens richting Deventer , ik fietste alleen de andere kant op.”
Vervolgens speelde hij onafgebroken in het eerste elftal tot een ongeluk in 1973 daaraan een eind maakte. Gelukkig kon hij nadien zijn hobby weer bedrijven, al was het in een lager elftal. Meer dan 750 wedstrijden speelde hij voor de selectie wat hem de naam ‘Gait Vedan’ opleverde.

Wij wensen zijn vrouw Riet, kinderen en kleinkinderen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Bestuur SV Colmschate '33

Oude elftalfoto: