Info: Proces teamindelingen

12 mei 2019 11:45

Het seizoen is al bijna weer voorbij. We hopen dat uw zoon of dochter veel sportief plezier heeft gehad in zijn of haar huidige team. De Technische Commissie (TC) is, in samenwerking met de leeftijd coördinatoren en trainers inmiddels alweer begonnen met het samenstellen van de teams voor het aankomende seizoen. Altijd weer een puzzel waarbij we honderden spelers en speelsters een passende plek moeten geven. We vertellen u graag wat de belangrijkste stukjes zijn van deze puzzel.

1. De leeftijd van een speler bepaalt in welke categorie iemand speelt (bv JO13 elftal). De dispensatie regels van de KNVB worden steeds strenger. Waar nu nog spelers van twee geboortejaren bij elkaar spelen, gaan we toe naar teams met zoveel mogelijk spelers uit 1 geboortejaar.

Leeftijdscategorie

Geboortejaar voor seizoen 2019-2020

Onder 8

Onder 9

Onder 10

Onder 11

Onder 13

2007 & 2008 **

Onder 15

2005 & 2006

Onder 17

2003 & 2004

Onder 19

2001 & 2002

**Voor aankomend seizoen hebben we als TC een uitzondering gemaakt en overeengekomen dat we geen JO12 teams maken zoals dit jaar, maar dat spelers van de JO11 automatisch naar de JO13 gaan.

2. Het niveau van de speler bepaalt in welk elftal iemand gaat spelen. Sommige teams spelen in een hogere KNVB klasse dan andere elftallen. Betere spelers spelen in de hogere klassen. De beste spelers spelen in de selectieteams (aangeduid met een 1, dus bv JO17-1 ). Ook daarvoor hebben de mensen van de Technische Commissie weer druk gescout en hebben zij overleg met de trainers.

3. In -en uitstroom van leden zorgt ervoor dat het ledenaantal nooit vast is en dat het aanbod van spelers met een bepaalde leeftijd en van een bepaald niveau dus ook steeds verandert. Ook kunnen er nieuwe leden van ander clubs zich aanmelden en die moeten ook ingedeeld worden. Als Technische Commissie hebben we besloten om tot de JO13 teams geen selectiewedstrijden te spelen omdat wij, samen met de trainers en leeftijd coördinatoren, goed zich hebben op de kwaliteiten van de spelers. Selectiewedstrijden bij de jongste spelers brengen onnodig spanningen met zich mee.

4. Individuele verzoeken: Wij krijgen regelmatig vragen van ouders of hun kind bij een vriendje of vriendinnetje ingedeeld kan worden ( of juist niet). Uiteraard mag u uw wens doorgeven https://www.svcolmschate.nl/792/technische-commissie-jeugd/ ), maar houdt u er ook rekening mee dat we er mogelijk geen gehoor aan kunnen geven. Wij nemen niet apart contact op met ouders die een wens hebben doorgegeven. Dit doen wij om de belasting van de vrijwilligers niet groter te maken dan die al is. We vragen daarvoor uw begrip.

De Technische Commissie is dus op dit moment hard bezig om uw kind voor het seizoen 2019/2020 weer een sportieve en uitdagende plek te geven binnen sv Colmschate. We streven er naar om de nieuwe indelingen uiterlijk 1 juni 2019 op de website te publiceren.