Nieuwjaarswens 2019

1 januari 2019 18:00

Sportvrienden, Wij staan aan de start van 2019. Een mooi moment om even kort terug te blikken, maar vooral ook om ons vizier op de toekomst te richten.

Vanuit verenigingsoogpunt was 2018 een relatief rustig jaar. Diverse jeugdteams, waaronder een aantal meidenteams, werden kampioen. Er was weer een fantastisch georganiseerd pupillenkamp. Het eerste elftal leverde een unieke prestatie door tweede te eindigen in de competitie en de achtste finale van de districtsbeker te bereiken. Door een samenwerkingsverband met de Mineke Foundation, gericht op het verbeteren van kansen voor kinderen en jongeren in de omgeving van Dabwe Town in Liberia (West-Afrika) hebben wij vanuit onze maatschappelijke verantwoordelijkheid een bijdrage kunnen leveren aan de doelstellingen van de stichting. Als een van de grootste projecten in 2018 hebben wij onze nieuwe Hummel kledinglijn geïntroduceerd. Daarnaast hebben wij met ons allen geprobeerd om onze verenigingsdoelstellingen zo goed en zo kwaad mogelijk te realiseren. Helaas zijn we nog steeds in onvoldoende mate in staat geweest om activiteiten buiten het voetbal te organiseren welke hard nodig zijn voor het creëren van een levendig verenigingsleven. Wel hebben wij de sponsorinkomsten weer iets zien toenemen, mede dankzij de nieuwe subhoofdsponsor Wolters keuken en bad. Verder hebben wij mede door de hulp van onze hoofdsponsor ING een prachtige sproei-installatie kunnen kopen.

Een aantal maal heb ik de aandacht van onze leden gevraagd voor het bestaansrecht van onze club. SV Colmschate ’33 is een vitale vereniging en wil dat ook in de toekomst graag blijven. Het is van evident belang dat in 2019 het aantal vrijwilligers gaat toenemen en de verbondenheid met de club wordt verhoogd. Geen vacatures in de organisatie en een bruisend verenigingsleven zorgen, naast voldoende financiële middelen, er immers voor dat de continuïteit van SV Colmschate ’33 kan worden gewaarborgd. Laten wij ons in 2019 hier op gaan richten!

Op deze plaats wil ik al die bij onze mooie club betrokken mensen, die zich met ontzettend veel energie kennis en kunde in hun vrije tijd hebben ingezet voor onze club, bedanken voor een mooi 2018. Ik spreek de hoop en verwachting uit dat wij ook in 2019 weer op u mogen rekenen.

Alle leden, vrijwilligers, donateurs, sponsoren, ereleden en leden van verdienste wens ik namens het bestuur een ontzettend gelukkig, sportief, maar bovenal een gezond 2019. Dat laatste is immers waar het echt om gaat!

Laat het beste van het vorige jaar het slechtste worden voor dit jaar.

Daarop wil ik graag met jullie het glas heffen.

Peter Janssen
Voorzitter SV Colmschate ‘33