Hoofdbestuur: Maatregelen coronavirus

13 maart 2020 9:15

De afgelopen dagen is gebleken dat de verspreiding van het coronavirus in Nederland steeds grotere vormen aan neemt. De overheid, het RIVM en de KNVB kwamen gisteren met een pakket aanvullende maatregelen en adviezen die nu ook het amateurvoetbal hard raken. Naar aanleiding van deze ontwikkelingen is het hoofdbestuur bijeen gekomen om hier overleg over te voeren.

De KNVB heeft besloten dat alle wedstrijden tot en met 31 maart worden afgelast. De komende dagen wordt in kaart gebracht wanneer de uitgestelde speelrondes kunnen worden ingehaald. Maar hierbij is het natuurlijk afhankelijk van eventuele nieuwe maatregelen van het kabinet en de ontwikkeling van het Coronavirus in Nederland.

In aanvulling hierop hebben wij besloten om alle voetbal-gerelateerde activiteiten van onze vereniging tot en met 31 maart op te schorten. Dat wil zeggen:
- Geen trainingen
- Geen AED-trainingen (deelnemers krijgen hierover bericht)
- Geen andere, door de vereniging georganiseerde, activiteiten.
- Het is dus uiteraard ook niet de bedoeling om oefenwedstrijden en dergelijke in deze periode te organiseren.

Andere organisaties op ons complex (bv. Houten Klosje, Smallsteps, De Klup en Jeu de Boules) zullen hierin hun eigen afweging maken.

Wij zullen de berichtgeving van eerdergenoemde partijen nauwgezet volgen en bij nieuwe ontwikkeling melden wij ons weer via dit kanaal. Mochten er nog vragen zijn, dan vernemen wij dit graag via [email protected]