Chris de Groot benoemd tot Vrijwilliger van het Jaar

7 januari 2020 19:00

Hét hoogtepunt van de nieuwjaarsreceptie is uiteraard de bekendmaking van de Vrijwilliger van het Jaar. De jury had ook dit jaar weer keuze uit tal van voorgedragen kandidaten die hun steentje het afgelopen jaar hebben bijgedragen aan de club. Na uitvoerige bestudering van alle ingezonden nominaties werd Chris de Groot als opvolger van Rinie Assen.

Hieronder een greep uit de vele inzendingen voor Chris:

“Chris is jarenlang werkzaam geweest als secretaris in het hoofdbestuur. Ook is hij jarenlang leider geweest van het 2e elftal van Colmschate. Tevens is hij een trouw bezoeker van het 1e elftal. Ondanks zijn zeer ernstige ziekte is hij achter de schermen nog steeds bezig voor de club.”

“Chris is iemand met een groot clubhart, heeft van alles gedaan van bestuur tot leider! Nu nog heel druk als voorzitter van de ING-werkgroep. Hij heeft het zeker verdiend dat hij vrijwilliger van het jaar wordt na al die jaren.”

“Mijn keus gaat uit naar Chris omdat hij in het verleden en heden ook nu hij ziek is toch heel erg betrokken is bij onze voetbalclub. Hij heeft in zijn carrière bij Colmschate zich o.a. bezig gehouden met Meester de Graaf toernooi en andere toernooien, bestuursfunctie bekleed, en is trouwe supporter van het eerste elftal.”

“ Chris was begin jaren ’80 actief als scheidsrechter binnen de afdeling judo van de toen nog omni-vereniging. Ook was hij redactielid van het clubblad “ ‘t Krantje “ . In de voetbal-tak was Chris leider van het 2e elftal, bestuurslid, voorzitter a.i. en hij maakte deel uit van de Toernooicommissie van het legendarische Internationale Meester de Graaf - toernooi. En zelfs nu, nu het met de gezondheid wat minder gaat, zet Chris zich nog met volle overgave in voor de ING-pitch. Kortom, een vrijwilliger in hart en nieren, een toonbeeld!”