Workshop herkennen van sportblessures

16 december 2019 22:00

Op dinsdag 14 januari 2020 aanstaande (aanvang: ca. 19:30 uur) zal er een workshop worden gegeven omtrent het herkennen van sportblessures. De workshop wordt gegeven in de Unit.

Net als op elk sportcomplex gebeuren ook bij onze vereniging ongelukjes. Incidenteel verschijnt er wel eens een ambulance op ons terrein. Niet dat we dit kunnen voorkomen, maar met een korte workshop kunnen we meer dan we denken en is het oproepen van een ambulance of een bezoek aan de spoedpost bij het ziekenhuis niet nodig.

Op en naast het veld, in de kantine, overal is er kans op een sportblessure. Als vereniging zijn we ons ervan bewust dat we daarbij een verantwoordelijkheid hebben. Naar onze leden toe, maar ook naar hun ouders en onze bezoekers. Om die reden gaan we trainers, leiders en andere vrijwilligers  een korte en bondige training herkennen van sportblessures aanbieden. Geen langdurige opleiding, maar een praktische training, waarin relevante zaken worden behandeld. Denk hierbij aan blessures signaleren en daarnaar handelen, zoals bijvoorbeeld aan het inschakelen van een arts, deskundige of ambulance.

In eerste instantie is er één workshop belegd, maar bij grote opgave zal een tweede workshop worden gegeven, we vinden namelijk dat elk team vertegenwoordigd moet kunnen zijn. En zijn er mensen die deze workshop al eens hebben bezocht, dan kun je dit als een opfrisworkshop zien. In eerste instantie gaan mensen die nog niet aan een workshop hebben deelgenomen wel voor.

Wij willen dus elk team de gelegenheid geven om aan deze workshop deel te nemen. Er is gekozen om dit op dinsdag 14 januari te doen, omdat we in de winterstop de meeste mensen denken te bereiken.

Het is niet verplicht om deel te nemen, maar Sv Colmschate wil uiteraard wel dat de kosten, die voor deze workshop worden gemaakt, goed besteed worden. Daarom het verzoek je hierbij op te geven en tevens dat als je echt niet kunt, je bij de leeftijdscoördinator af te melden.

Per team willen we in eerste instantie één deelnemer uitnodigen. Is er meer ruimte, dan kunnen we beoordelen of er meer deelnemers per team mogelijk zijn.

De workshop wordt verzorgd door Boeg Opleidingen, met inbreng door sportverzorgers van de vereniging.