Komende zaterdag: Kampioenenbal bij SV Colmschate '33

4 december 2019 17:15

Bij drie jeugdteams (de JO9-1, de JO13-1 en de JO13-4) begint de spanning voor komend weekend zich al langzaam op te bouwen. Voor hen staat namelijk het kampioenschap op het spel. Hoewel plezier en spelvreugde uiteraard altijd op nr. één staan voor onze jeugdteams is het vieren van een kampioenschap toch altijd wel een bijzondere gebeurtenis. Twee van de drie teams spelen thuis dus mocht je nog geen besteding voor je zaterdagochtend hebben....kom gezellig langs!

Veld 1 | 11u00 | Colmschate '33 JO13-1 - FC RDC JO13-1
De JO13-1 leverde dit najaar een prestatie die vooraf niemand had verwacht. Een plekje in de middenmoot zou een mooie prestatie zijn, werd er gezegd. Na negen van de tien wedstrijden is de realiteit echter toch wat anders: Tegen V.V. Dieren JO13-1 werd de enige nederlaag van het seizoen geleden en het team van Rik Traanman heeft aan een overwinning tegen Nr. 5 op de ranglijst FC RDC JO13-1 genoeg om de titel binnen te halen. De voorsprong op achtervolger SC Klarenbeek JO13-1 bedraagt echter maar één punt dus het belooft een bijzonder spannende ochtend te worden.

Veld 2 | 11u00 | Colmschate '33 JO13-4 - SV Twello JO13-2
Op hetzelde tijdstip als JO13-1 trapt de JO13-4 tegen SV Twello JO13-2 voor hun kampioenswedstrijd. De jonge mannen van trainer Bart Eradus wonnen al hun competitiewedstrijden en maakten liefst 84 doelpunten. Tegenstander SV Twello JO13-2 bevindt zich in de middenmoot en is normaal gesproken een gemakkelijke prooi...echter kampioenswedstrijden zijn altijd ongewone wedstrijden dus het is nog geen gelopen race. Een aantal weken geleden werd de absolute kraker bij Sallandia na een zindere wedstrijd met 2-3 gewonnen....nu kan het team de kers op taart zetten.

8u30: Robur et Velocitas JO9-1 - Colmschate JO9-1
Onze vroege vogels kunnen om half negen terecht in Apeldoorn. Daar speelt onze JO9-1 tegen Robur et Velocitas om het kampioenschap. In een mooie 1e klasse met veel JO9-1 teams uit Deventer en Apeldoorn bleken onze Geel Zwarte - jongens het sterkst. Nog één wedstrijd voor het team van Danny Verhage en dan is het kampioenschap en promotie naar de Hoofdklasse een feit.