KNVB viert 130 jaar voetbal: shirtje ruilen met Dennis Demmers

4 december 2019 13:30

Op 8 december 1889 richtte Pim Mullier de Nederlandschen Voetbal- en Athletischen Bond (NVAB) op. Zijn doel was om zoveel mogelijk Nederlanders te laten voetballen. Bijna 130 jaar later telt het voetbal ruim 1,2 miljoen leden en is het volkssport nummer één. De KNVB staat daarom dit seizoen stil bij de viering van 130 jaar georganiseerd amateurvoetbal. Om dit jubileum te vieren is een uniek jubileumshirt ontwikkeld waarvan elke vereniging in Nederland dit seizoen één exemplaar krijgt. Een shirt dat hopelijk een mooie plek krijgt in alle kantines of bestuurskamers van Nederland. Als aandenken aan het feit dat we met elkaar het Nederlandse voetballandschap vormen en kleur geven.

Bij onze vereniging kwam Dennis Demmers op bezoek om shirtje te ruilen met voorzitter Peter Janssen. Dennis was in het verleden hoofdtrainer van o.a. SVZW, Excelsior '31, Go Ahead Eagles en uiteraard ons eigen cluppie. Momenteel is hij voor de KNVB werkzaam als UEFA-PRO-docent en analist voor het Nederlands Elftal.