Taai ZZC

7425AC
DEVENTER
tel. 0570-651075

ZZC, al diverse keren in de 3e klasse tegengekomen in het verleden en als laatste in de promotie- degradatiewedstrijd van afgelopen seizoen. De laatste pot in de 3e klasse in Zelhem was een memorabele, na 8 minuten kwamen we op 0-1 en daarna was het zo'n 85 minuten met geknepen billen de rug tegen de muur om de aanvalsdrang van ZZC tegen te houden en de winst over de streep te trekken.
Van die aanvalsdrang was afgelopen juni al iets minder sprake, hoewel 8 doelpunten wellicht een ander beeld kunnen geven. Vandaag was er weinig sprake van aanvalsdrang te zien bij onze tegenstander, veel lange ballen en paniekvoetbal. Maar zoals we vaker zeggen, iedereen kan van iedereen winnen in deze poule. Dus we moesten gewoon ons eigen spelletje spelen en met alles wat we in huis hebben proberen om zelf het spel te maken en punten te pakken.

Dat lukte in grote lijnen aardig, iedereen heeft zich een waas voor de ogen gewerkt, er waren leuke aanvallen te zien, maar we hebben voorin nu eenmaal wat last van twijfel en zenuwen bij het overhalen van de trekker. Dat heeft tijd nodig, komt allemaal goed!

Onze tegenstander mag wellicht nog het meest blij zijn met de puntendeling, maar zoals vandaag bleek, zien ze in Zelhem de zaken vaak net iets anders. Een prima ingespeelde ploeg met leuke meiden, sportief voetbal, fysiek het duel niet schuwen, maar soms mag het mekkeren echt wat minder, hebben ze helemaal niet nodig. De tweede helft kwam ZZC er nagenoeg niet meer aan te pas, creëerden we toch echt een handvol prima kansen, maar was de afwerking niet zoals we graag zouden willen.

Vandaag hebben we weer meer als team gevoetbald, voeren we steeds beter onze taken uit en begint het beetje bij beetje een ingespeeld team te worden. Dat is knap als we zien hoe lang we daar vorig seizoen voor nodig hadden met alle nieuwe speelsters.

De puntendeling geeft een beetje een gemengd gevoel, drie punten waren meer verdiend geweest, maar als je een paar maanden geleden met 8-2 verliest van deze degelijke ploeg, mag je met een punt ook best tevreden zijn.

Woman of the match? Het was close, Dane gaat er met de titel vandoor, in de nek gezeten door Hulsie en Pennings.