Ook speelsters topklasse zijn ons niet de baas!

Colmschate '33 VR1

DTS '35 Ede VR2

8 april 2023 14:45

Sportpark De Achterhoek
David Wijnveldtweg 2
7425AC
DEVENTER
tel. 0570-651075

'Alsof je jaren terug in de tijd wordt geworpen' aldus de nummer 12 van DTS bij het aangezicht van ons complex. En ja, daar kun je weinig tegenin brengen, het was niet de eerste tegenstander die haar ogen uitkijkt bij een blik op onze velden. Laten we hopen dat er achter de schermen hard gewerkt wordt om ons weer jaren vooruit in de tijd te werpen in de nabije toekomst.

DTS staat op gelijke hoogte met ons VR1 en is natuurlijk gebrand op een goed resultaat. Waar de trainer vooraf theoretisch prima kon uitleggen waarom er maar liefst 4 speelsters van DTS VR1 op het wedstrijdformulier stonden, was bij ons toch vooral de vraag waarom? Ja, het is legaal, ja het mag, maar kom op zeg, willen winnen met 4 speelsters uit de Topklasse? Terwijl je ook gewoon uit VR3 of MO17 had kunnen lenen om er een eerlijkere wedstrijd van te maken. Maar goed, het idee met deze topspelers 3 punten te gaan halen, in combinatie met een eerste helft op het oog half hallucinerende grensrechter (was het nu een vlag die ik steeds omhoog stak terwijl ik nooit op een lijn met het spel stond of was het een toverstaf?) en dan toch van een koude kermis thuiskomen, is niet leuk natuurlijk. En laten we het ook niet overdrijven, op wat hysterische uitzonderingen na, was DTS gewoon een leuke ploeg, zonder die 4 Topklasse speelsters was het echter een heel andere wedstrijd geworden, gok ik zo.

Na 4 minuten keken we tegen een achterstand aan en even waren we bang dat we overlopen zouden worden door de klasse die in het veld stond. We hadden echter ook rekening gehouden met de mindset van onze speelsters de laatste weken, tot hier en niet verder! In minuut 12 mag Dane aanleggen voor een vrije trap, zelfde afstand als vorige week! Deze zat er alleen strakker in, wat een wereldgoal.

Nadat DTS diverse kansen zelfstandig om zeep bracht en wij ook verzuimden te scoren, was de visie van DTS dat het al wel 5-1 had kunnen staan. En inderdaad, er werd waarschijnlijk 1-5 bedoeld, maar 5-1 had ook heel goed gekund. Toch was het gewoon nog 1-1 met de rust.

Na rust is DTS eigenlijk niet meer bij onze goal in de buurt geweest en speelden we voornamelijk op hun helft. Daar had het team meerdere keren de noodrem nodig om ons af te stoppen. Zelf had het team niet echt het idee, dat er toch wel wat overtredingen over het randje waren, maar gelukkig trad de scheids prima op. Onbesuisde overtredingen op Claudia, Mette en Ellen ontgingen de scheids gelukkig niet en zo zorgde hij ervoor dat de wedstrijd niet onnodig uit de hand liep. Vooral de tweede helft een mooie combinatie van strijd met bij tijd en wijle oogstrelende combinaties! Eindelijk weer eens een vlaag van de genialiteit van de ouderwetse Mette gezien!

1-1 is geen uitslag die we ons vooraf hadden voorgesteld, we hadden ook recht op meer, maar meiden, 1-1 tegen een ploeg met 4 speelsters die normaal in de Topklasse spelen, daar mogen we heel blij mee zijn en vooral trots op zijn! Weer een ploeg gezien die tot het laatste moment met en voor elkaar heeft geknokt! Weer een ploeg gezien die zich niet uit de tent laat lokken! Petje af voor weer een enerverende pot vandaag!!