Eerste punten in de 2e klasse!

Colmschate '33 VR1

De Treffers VR1

24 september 2022 15:15

D.B.K. Stoer

Sportpark De Achterhoek
David Wijnveldtweg 2
7425AC
DEVENTER
tel. 0570-651075

De Treffers thuis is een wedstrijd tussen twee nieuwkomers dit seizoen in de 2e klasse en allebei kampioen in de 3e klasse afgelopen seizoen. De gasten uit Groesbeek hadden een jaar lang geen puntverlies geleden. Bovendien had De Treffers haar eerste twee bekerwedstrijden gewonnen. Wij hadden onze bekerwedstrijden alle drie verloren. Vooraf hebben we met elkaar nog eens de afgelopen wedstrijden met elkaar geanalyseerd en was vooral de tweede helft tegen Heino vorig weekend een helft om op voort te borduren.

De wedstrijd begon wat later in de stromende regen. Waar we de afgelopen weken kritisch op onszelf konden zijn vanwege het niet fel beginnen aan een wedstrijd was daar tegen De Treffers geen sprake van. We waren feller dan onze tegenstander en scherper. Ondanks de juiste agressie in ons spel kwamen we niet verder dan halve schoten. Na een half uur beginnen ook de bezoekers duidelijk hun weg naar voren te zoeken. Het grootste gevaar van de bezoekers werd door Dimara op fenomenale wijze verdedigd. Ook Carmen pakte nog een paar ballen knap en kon zo echt gevaar voorkomen. Het grootste gevaar van onze kant lijkt te komen wanneer de keepster van De Treffers de bal vanuit een terugspeelbal in haar handen pakt. De uitvoering van deze indirecte vrije trap kunnen we maar beter snel vergeten. 0-0 lijkt tien minuten voor rust ook de ruststand te gaan worden. In de 39e minuut legt Noor aan voor een vrije trap aan de rechterkant van het veld. De bal verdwijnt op fantastische wijze achter de keepster van De Treffers. Een minuut later ligt de 1-1 in het netje. Het natte veld geeft de aanvaller van De Treffers vrij baan naar Carmen en die legt de bal keurig af waardoor het 1-1 staat. Was dit het dan voor de eerste helft? Tuurlijk niet! Aylin besluit vanaf een meter of 30 een vrije trap rechtstreeks op goal te schieten. Met een enorme boog valt de bal op de lat. Zoals eerder al genoemd waren we zeer attent en kon Claudia alsnog de 2-1 achter de keepster koppen.

Na de rust komen we wat onwennig uit de kleedkamer. De tegenstander krijgt te veel ruimte en zonder nou echt gevaarlijk te worden, komt het meeste gevaar wel van de bezoekers. We komen een aantal keer met veel snelheid eruit maar daar blijft het ook bij. Na een dik uur spelen lijkt Ruth ons wat rust te brengen door de 3-1 beheerst langs de keepster van De Treffers te schieten. Maar ook hier konden we niet lang van onze rust genieten. Nog geen minuut later kan De Treffers voor 3-2 aantekenen. Langs de zijlijn is er toch sprake van lichte paniek maar in het veld is dit niet te merken. We combineren vanuit achteruit er lekker op los. Na een hoekschop valt de bal voor de voeten van Roos en die twijfelt geen seconde en schiet beheerst in de hoek en staat het met nog vijf minuten te spelen 4-2. De voorsprong van twee goals duurde niet lang, twee minuten voor tijd is De Treffers scherper dan onze verdedigers en loopt het simpel 4-3 binnen. Gelukkig voor ons bleef het hierbij en kunnen we zo onze eerste drie punten bijschrijven!

Complimenten aan het hele team hoe we met elkaar deze overwinning tot stand hebben weten te brengen. Op basis van het vertoonde spel kunnen we weer verder. De volgende wedstrijd is volgende week in en tegen Putten.