Testen testen

7425AC
DEVENTER
tel. 0570-651075

De allereerste pot tegen een tweede klasser, ASC uit Dalfsen. Als alle tweede klassers van dit niveau zijn, dan wordt het een leuke competitie. Aangezien we geen idee hadden wat te verwachten, ga je van niks uit. Maar dit is een niveau dat wij ook kunnen aantikken als we compleet zijn. Zelfs niet compleet vond ik ons de meer voetballende partij. Maar het was allemaal onwennig, onzuiver en onrustig.

En dat is niet erg, deze drie potjes zijn oefenpotjes. We willen dingen uitproberen, meiden minuten later maken. Ik ben er heilig van overtuigd als we 2x45 minuten ons spelletje hadden gespeeld, we een andere uitslag op het bord hadden staan aan het eind van de wedstrijd. Zonder overigens onze leuke tegenstander ook maar iets tekort te willen doen, gewoon een erg leuke ploeg. Helemaal bewonderenswaardig als je weet dat ze nog niet veel getraind hebben.

De eerste helft incasseren we 3 tegengoals, drie keer de exact zelfde situatie, waar wij de fout in gaan en de tegenstander keurig en beheerst afrondt. Als we omschakelen naar een vertrouwder systeem, komen we tot 2-3 terug en is ASC nog niet op onze helft geweest. Wanneer ze daar echter wel een keer komen, is de effectiviteit dodelijk, 2-4.

En die 2-4 was jammer, de tegenstander kwam er weinig aan te pas, maar we laten ons te snel in de luren leggen. Uiteindelijk maken we wederom de aansluitingstreffer, maar de pijp is een beetje leeg. Geeft niks, we hebben veel dingen gezien waar we aan moeten werken, we hebben ook positieve verrassingen gezien.

Uiteindelijk gezien wat we graag willen zien en dat is als team blijven knokken. Het is allemaal finetunen en wennen aan elkaar, komt allemaal goed! Volgend weekend sluiten Ellen en Jonieke aan. We gaan kijken waar Esmee staat en we gaan proberen Chermay wedstrijd klaar te maken voor wat minuten. Helaas zullen we Babet even moeten missen, we gaan de bekerpotjes ook iets rustiger aan doen met Mette.

Al met al een goed potje om mee te starten, de uitslag is niet van belang, de grote lijnen wel!