Nog twee finales!

David Wijnveldtweg 2
7425AC
DEVENTER

De laatste wedstrijden zijn finales, allemaal met wisselend resultaat.

Tegen Zutphen een zeer matige 1e helft, tegen AZSV de 2e helft ver beneden ons niveau. Resultaat, 1 punt uit de laatste 2 potjes. Dat moest anders als we de wens van de meiden willen laten uitkomen, kampioen worden betekent potjes winnen.

En dan moet net Winterswijk op bezoek komen, met veel terugkerende blessures in de ploeg. We hadden de 1e helft een overwicht, Winterswijk creëerde geen kans, maar wij waren ook niet scherp, bij een iets betere uitvoering had het snel 2-0 kunnen staan. Mette onderschept in minuut 34 een bal in de verdediging en gaat alleen op de keeper af, die niet aarzelt en Mette neerhaalt. De scheids was zijn rode kaart vergeten. De  penalty werd prima ingeschoten door Mette. Meteen na de aftrap stoorde Mette prima, gaf vanuit een lastige hoek de pass op Aylin, die geweldig wegdraaide en afwerkte, 2-0.

We verliezen 4 minuten voor de rust de grip en verzuimen ouderwets op de ruimen, waardoor Winterswijk de aansluitingstreffer maakt.

Meteen na rust herhaalt zich wat in Winterswijk ook gebeurde, we scoren direct na de aftrap. Speelsters krijgen rust, we wisselen nog wat krachten en we moeten als team deze 3-1 over de streep trekken. Dat werd lastiger dan gehoopt, Winterswijk perst er een lang slotoffensief uit en komt aardig in de buurt van Aniek. De nog niet zo lang herstelde speelsters lopen op hun tandvlees, maar op karakter houden we stand en slepen we drie punten uit het vuur. Veel  prima voetbal, vaak met inzet en gezamenlijke strijd.

Aylin voorspelt vooraf 2 goals en prikt die er ook in, 2 prima goals! Gewoon Girl of the Match! Blij met de rentree van Aniek, blij met alle meiden die 110% hebben gegeven, complimenten.

Ook onze scheids verdient vandaag complimenten! En Winterswijk verdient echt grote complimenten. Buiten het feit dat sommige meiden een te grote bek hebben, is dit echt de best voetballend ploeg van de poule. Die 8e plek heeft een reden, dit is een kampioensteam, een genot om deze speelsters aan het werk te zien, dank voor 2 aantrekkelijke potjes!

Nog 2 potjes en we kunnen een zwaar seizoen afsluiten! Waar we ook eindigen, zeg ik nog steeds!