De gifbeker is nog niet leeg

SJO FC Dalfsen MO19-1

Colmschate '33 MO19-1

... (schot)
... (penalty)
Evy Smit (solo)
Vera Smeenk (schot)
Lynn Matser (schot)

8 november 2021 19:00

S. Bouwhuis

Sportpark Gerner

Niet op zaterdagmiddag maar een keer op maandagavond werd er afgetrapt voor een competitie wedstrijd. Met wat vertraging werd er uiteindelijk om 19:15 afgetrapt. Ons doel was duidelijk we zouden vanaf minuut 1 fel en scherp moeten beginnen om zo Dalfsen het gevoel te geven dat wij de ploeg waren die wou winnen. Binnen 2 minuten komen we al op een 0-1 voorsprong via Evy die met een geweldige sprint de defensie van Dalfsen de baas is. Vanaf dat moment worden we wat nonchalant in het verdedigen wat in een snelle 1-1 en 2-1 achterstand doet leiden. Gelukkig was deze fase maar van korte duur en konden we in de 12e minuut via Vera de 2-2 binnen schieten. Vera zorgde een kwartier later ook nog voor de 2-3 voorsprong. Het was een open wedstrijd met kansen aan beide kanten. Helaas viel de ruststand niet hoger uit als 2-3!

De eerste 20 minuten na rust zijn vooral rommelig. De dames van beide elftallen hadden moeite met de snelheid van de bal door het natte veld en het was op sommige plekken lastig om op de beide benen te blijven staan. We lijken de wedstrijd dan in 2 minuten tijd naar ons toe te trekken met goals van Lynn en Yenthe. 2-5 kon eigenlijk niet meer in gevaar komen aangezien Dalfsen de tweede helft niet heel veel kansen meer kreeg. Het laatste kwartier is typerend voor de fase waarin wij zitten. We lieten het veld heel groot worden en Dalfsen kon elke keer tussen onze middenvelders door voetballen. Dit resulteerde in de 75 minuut in een 3-5, minuut 80 4-5 en tot overmaat van ramp ging 3 minuten voor tijd de 5-5 er ook nog in.

Helaas is onze gifbeker nog niet leeg en moeten we nog even wachten op onze eerste overwinning van de competitie.