SV Colmschate ’33 verliest ‘6 puntenduel’ van ABS

7437VD
BATHMEN
tel. 0570-541940

Afgelopen zondag stond er een ‘6 punten’ wedstrijd op het programma voor zowel SV Colmschate ’33 als ABS Bathmen. Naast het feit dat het duel voor beide trainers een speciaal tintje had (vader en zoon), was het vooral een wedstrijd met veel belangen gezien de stand op de ranglijst. Zowel ABS als SV Colmschate ’33 hadden tot zondag 5 punten verzameld en bivakkeren onderin de ranglijst.

EERSTE HELFT

SV Colmschate ’33 begon goed en agressief aan de wedstrijd. Er werd door de gasten stevig geduelleerd en met overtuiging gespeeld aan de bal. Dit leverde in de 18e minuut de verdiende 0-1 op. Aan de linkerkant combineerden Hidde Hekkert, Kevin Manenschijn en Kevin Bierman erop los en het was laatstgenoemde die door kon lopen op de keeper en niet faalde: 0-1.

Vlak daarna leek SV Colmschate ’33 de 0-2 te maken. Na een goede aanval kwam rechter vleugelverdediger Lars Munier door aan de rechterkant en liep vrij door. Hij bediende Dean ter Stege op maat, maar hij schoot hard op doelman Jelmer Welgraven. Daarna diende zich een hele rommelige fase aan in de wedstrijd. Duels werden veelal op het middenveld uitgevochten en beide ploegen hadden moeite om de bal (langer) in de ploeg te houden.

Tot aan de 41e minuut: Stef Willemsen dook op achter de as, en hij maakte met veel geluk en gefrommel de 1-1. Hij schoot de bal tegen Kevin Stremmelaar aan en de bal knalde terug tegen zijn knie en de bal viel achter Victor Meems. Daarna leek SV Colmschate ’33 alsnog voor rust op 1-2 te komen: Aan de linkerkant werd Noah Patty vrijgespeeld en schoot de bal hard langs keeper Jelmer Welgraven. Toch werd het niet 1-2, omdat Rens Kolkman achter Welgraven de bal van de lijn haalt.

TWEEDE HELFT

Na de rust was het één ploeg die liet zien deze wedstrijd te willen. Waar ABS hard duelleerde, agressief was aan- en zonder bal, onder leiding van uitblinker Stef Willemsen, was het SV Colmschate ’33 dat achterbleef in de duels, en zich steeds meer achteruit liet dwingen.

Lang leken de gasten stand te kunnen houden. Eerst overleefde de uitploeg een grote kans van Paul Roetert en daarna kwam het goed weg nadat Milan Roelof, vlak voor de goal staande, hard voor langs schoot. Toch was het in de 80e minuut dan tóch raak. Een indraaiende corner werd bij de 2e paal eenvoudig binnen gekopt door de vrijstaande Mark Boschloo.

Het laatst kwartier probeerde Colmschate met opportunistisch spel richting de spitsen de gelijkmaker te forceren, maar de Deventenaren konden geen vuist maken. Eindstand: 2-1.

Een erg zure nederlaag, in zo’n belangrijke wedstrijd, waarbij de uitploeg zich in de 2e helft liet aftroeven in de duels en niet het niveau halen waar de ploeg toe in staat is. Volgende week neemt SV Colmschate ’33 het op tegen koploper Robur et Velocitas. De Apeldoorners pakten afgelopen zondag de periodetitel.

Opnieuw een mooie uitdaging voor SV Colmschate ’33 om de koploper het zo moeilijk mogelijk te maken en voor een stunt te gaan.